KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/június
KRÓNIKA
• N. N.: Brouhaha Movie Fesztivál, június 10–19.

• Kovács András Bálint: Minden idők... Aranypolgár
• Bikácsy Gergely: A csecsemő nagykorúsága Orson és Othello
• Király Jenő: Amerikai kéjcirkusz Összehasonlitó szexuálesztétika
• Gelencsér Gábor: Kameratöltőkolt Fiatal francia filmesek
• Molnár Gál Péter: Esti lázak Francia vígjátékok
TELEVÍZÓ
• Tillmann József A.: Az idő hírarca Mozgóképújság
• Sneé Péter: Pimasz tévé Beszélgetés a Pesty Fekete Doboz Kft. tulajdonosaival
ANIMÁCIÓ
• Kovásznai György: Candide, a rajzfilmhős Műhelynapló
KRITIKA
• Békés Pál: „És akkor... és akkor... és akkor...” Forster és a film
• Forgách András: Lapok egy filmből James Ivory: Howards End
• Kozma György: Miért Alaszkába? Arizonai álmodozók
• Ardai Zoltán: Loeb itt járt Tom Kalin: Ájulás
• Schubert Gusztáv: Vakvarjúcska Szabó Ildikó: Gyerekgyilkosságok
• Gelencsér Gábor: Nyomtalanul Tóth Eszter: Nyomkereső
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: The Wanderers
• Békés Pál: Facérok
• Turcsányi Sándor: Káin ébredése
• Békés Pál: Halhatatlan szerelem
• Fáber András: Életben maradtak
• Turcsányi Sándor: A kéz, amely a bölcsőt ringatja
• Barotányi Zoltán: Hiába futsz
• Sárközi Dezső: Fenegyerekek
• Tamás Amaryllis: Hanta-palinta

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Michel Ciment; Giacomo Gambetti

Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat

N. N.

 

Michel Ciment

 

1938-ban született. A Párizsi Egyetem Amerikai Kultúra elnevezésű tanszékének tanára; a „Positif” című filmfolyóirat szerkesztő bizottsági tagja: rendszeres munkatársa a következő lapoknak: „L’Express”, L’Avant-Scène du Cinéma”, „La Quinzaine Littéraire”, „Le Magazine Littéraire”, „International Film Guide”. Megjelent könyvei: „Erich Von Stroheim”, Anthologie du Cinéma, 1967; „Kazan par Kazan”, Stock, 1973; „Le Dossier Rosi”, Stock, 1976; „Le Livre de Losey”, Stock, 1979. Társszerzője a „Second Wave” (London, Studio Vista, 1972) és a „Focus on the Science-Fiction Film” (New York, Prentice Hall, 1972) című könyveknek.

 

 

Giacomo Gambetti

 

1933-ban született Imolában (Emilia-Romagna, Olaszország). Tanulmányait a Bolognai Egyetem Jogi Fakultásán végezte; alkotmányjogból doktorált. 1948-ban kapcsolódott be a filmklubmozgalomba; 1950 óta ír filmkritikákat, filmtörténeti és -elméleti tanulmányokat, előbb napilapokba, később a legismertebb olasz szakfolyóiratokba. Számos olaszországi és külföldi filmfesztivál szervezésében vesz részt, hol a válogató bizottság, hol az igazgatóság, illetve a zsűri tagjaként. 1968–7l-ig a „Bianco e Nero” című szakfolyóirat főszerkesztője; 1974–80-ig a „Rivista del Cinematografo” főmunkatársa és szerkesztő bizottsági tagja. 1974 júniusától 1979 júliusáig a Velencei Biennálé Film- és Televízióművészeti szekciójának igazgatója. 1956–71-ig az Olasz Filmújságírók Szakszervezetének vezetőségi tagja: 1971 óta alapító vezetőségi tagja az Olasz Filmkritikusok Szakszervezetének; 1978 óta az Olasz Filmklubok Nemzeti Szövetségének elnöke. – 1964–1977-ig a milánói Garzanti Kiadó filmkönyveinek sorozatszerkesztője; forgatókönyveket és dokumentációs anyagokat tartalmazó köteteket szerkesztett többek között Pasolini („Máté evangéliuma”, „Medea”, „Madarak és madárkák”); Olmi („És jött egy ember”); Bellocchio („Öklök a zsebben”) című filmjeiről; tanulmánykötetet publikált „Come si guarda il film cinema: coscienza di un fenomeno” (Hogyan nézzünk filmet – a filmművészet: egy jelenség lelkiismerete – Ed. Galeati, Bologna, 1958) címmel; jelenleg több kritikai és filmtörténeti tárgyú könyve van sajtó alatt. – 1961 óta a RAI (az olasz televízió) főmunkatársa, ahol filmkritikai és produceri tevékenységet folytat, s több filmművészeti témájú műsor (pl. a „16/35” című filmkritikai szemle) szerkesztője.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/03 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7960