KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/június
KRÓNIKA
• N. N.: Brouhaha Movie Fesztivál, június 10–19.

• Kovács András Bálint: Minden idők... Aranypolgár
• Bikácsy Gergely: A csecsemő nagykorúsága Orson és Othello
• Király Jenő: Amerikai kéjcirkusz Összehasonlitó szexuálesztétika
• Gelencsér Gábor: Kameratöltőkolt Fiatal francia filmesek
• Molnár Gál Péter: Esti lázak Francia vígjátékok
TELEVÍZÓ
• Tillmann József A.: Az idő hírarca Mozgóképújság
• Sneé Péter: Pimasz tévé Beszélgetés a Pesty Fekete Doboz Kft. tulajdonosaival
ANIMÁCIÓ
• Kovásznai György: Candide, a rajzfilmhős Műhelynapló
KRITIKA
• Békés Pál: „És akkor... és akkor... és akkor...” Forster és a film
• Forgách András: Lapok egy filmből James Ivory: Howards End
• Kozma György: Miért Alaszkába? Arizonai álmodozók
• Ardai Zoltán: Loeb itt járt Tom Kalin: Ájulás
• Schubert Gusztáv: Vakvarjúcska Szabó Ildikó: Gyerekgyilkosságok
• Gelencsér Gábor: Nyomtalanul Tóth Eszter: Nyomkereső
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: The Wanderers
• Békés Pál: Facérok
• Turcsányi Sándor: Káin ébredése
• Békés Pál: Halhatatlan szerelem
• Fáber András: Életben maradtak
• Turcsányi Sándor: A kéz, amely a bölcsőt ringatja
• Barotányi Zoltán: Hiába futsz
• Sárközi Dezső: Fenegyerekek
• Tamás Amaryllis: Hanta-palinta

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tank Girl

Hungler Tímea

Egy film a Music Television napi dózisain felnőtteknek. Vigyázat: nem felnőtteknek! Ők ugyanis nem értenék azt a szövevényes utalásrendszert, amely az MTV műsorstruktúrája, valamint a Tank Girl című akció-vígjáték műfaj megjelölésű amerikai film képvilága között fennáll. Az összefüggések kibogozásához MTV-n edzett beavatottak szükségeltetnek. Olyanok, akik pár másodperces részletekből ráismernek a klasszikus videókra, kívülről fújják a szociális reklámokat, és gyermeki elragadtatottsággal adóznak Jean-Paul Gaultier legújabb ruha-perverzióinak.

Tank Aranka történetében a punk-díva küllemű Lori Petti harc- és szexedzett katonalányt alakít 2033-ban. Az elsivatagosodott Földön kegyetlen küzdelmet folytat a vízért. Barátait – az ínséges időkre való tekintettel – a Vízhivatal ipari célokra használta fel: vizet nyert belőlük. A történtek hatására Aranka bekeményít; tankot szerez, hogy válaszolhasson az élet kihívásaira. Ha öl, csak a gonoszt; ha beszél, csak hülyeségeket. Ideológiáját tekintve: hiperliberális, anti-rasszista, és, mint ezt egy kenguruval szövődő szerelme bizonyítja, állatbarát. Akárcsak az MTV.

A zenecsatorna, valamint a rajzfilm és a hagyományos mozi ötvözéséből született amerikai opusz összefüggéseinek taglalása után csupán egyetlen, talán nem elhanyagolható különbségre kell még a figyelmet felhívni. Az előbbi nézhető, az utóbbi: nézhetetlen.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/07 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=915