KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/július
LENGYEL FILM
• Bikácsy Gergely: Lengyel napforduló Zaorski, Gliński, Wajda
• Pálfalvi Lajos: Hattyúdalok Beszélgetés Robert Glińskivel
MAGYAR MŰHELY
• Koltai Tamás: A színész energiaforrás Beszélgetés Halász Péterrel

• Király Jenő: A pornográf szende Összehasonlító szexuálesztétika
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Bengáli dialektus Satyajit Ray
• Báron György: Keleti szél San Francisco
• Hirsch Tibor: Tükör által színről színre Mediawave, Győr
KÉPREGÉNY
• Kozma György: Crac! Boum! Ouf! Tron! Francia képregények

• Hegyi Gyula: Az igazság pillanata Az AIDS filmes metaforái
1895–1995
• Kömlődi Ferenc: Táncolj, Hollywood! A musical aranykora
RETROSPEKTÍV
• Molnár Gál Péter: Harold Lloyd viszonya a tudattalanhoz Testi tréfa
KRITIKA
• Fábry Sándor: A levesben Bele a tutiba
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Tisztességtelen ajánlat
• Schubert Gusztáv: Fekete köpeny
• Turcsányi Sándor: Volt egyszer egy gyilkosság
• Békés Pál: Az 57-es utas
• Sárkány Dezső: Micsoda nő ez a férfi!
• Sneé Péter: Az örömapa

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nekem 8

Tamás Amaryllis

 

A pezsgő komédia, fergeteges blődli mosolyognivaló együgyűségével, váratlan gegkavalkádjával – Tim Robbins és Martin Lawrence színészi jutalomjátéka.

A feleségébe szerelmes, nagyranőtt „iskolásfiú”, a reklámszakember Nick Beam egy szép napon kínos félreértéshez igazítja további sorsát. Féltékenységének mitikus hatóereje szinte médiummá változtatja, transz-állapotban fordul ki önmagából. A lelkében még mindig együtt van kedvesség, ragaszkodás, szerelem, szeretet, harag, féltés, kegyetlenség – de jóideig hagyja, hogy letaglózza s mértéktelenné növekedjék benne a féltékenység ördöge, akár valamifajta érzékfeletti démon. Amikor eredendően béketűrő alaptermészetén eluralkodik a mánia, egyre távolabb kerül önmaga újrahódításának lehetőségétől.

A káoszban Nick útjába kerül a munkanélküli T. Paul, aki éppen a dilettáns rablóból profivá válást gyakorolná hősünkön. Az idegen családjával kialakuló bizarr „akolmeleg” kapcsolat segíti hozzá Nick Beamet, hogy helyretolja a „kizökkent időt”, hogy biztonságra áhítozó, alaptalan félelme agycsapásra megszűnjön, hogy az árnyékos oldalról újra átsétálhasson a gyanútlan szerelmes időtlen kamasz-dimenziójába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/09 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1587