KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/november
KRÓNIKA
• N. N.: Odeon
• Kovács András Bálint: Christian Metz halálára
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Filmművészet, nulla év Velence
• Bikácsy Gergely: Az előretolt fényőrség Godard, a félkegyelmű
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Aranykor és utóélet A hatvanas évek mozija
• Gaál István: Gazdag pillanatok Részletek egy portréfilmből
• Ozsda Erika: A kis vakond Forgatási riport – képregény
• Kozma György: És mi van, ha mégis erkölcsromboló a mozi? Hamlet és Magenheim

• Gelencsér Gábor: Iskolamozi Beszélgetés Lányi Andrással
KÖNYV
• Kelemen Sándor: Peternák Miklós: Új képfajtákról

• Báron György: Hideg fej, hideg szív, játékos test Ismeretlen ismerősök: Atom Egoyan
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Sursum corda A túrkevei angol báró
KRITIKA
• Balassa Péter: Szépen, nyugodtan, egyszerűen Senkiföldje
• Ardai Zoltán: Kifosztott szemfényvesztők A turné
• Turcsányi Sándor: Sózzuk meg a farkát! Live Show
• Hegyi Gyula: Kínai vízum Őszi hold
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: A cementkert
• Báron György: Az örömváros
• Hirsch Tibor: A cég
• Turcsányi Sándor: Gyilkos nap
• Barotányi Zoltán: Felelősségünk teljes tudatában
• Mockler János: Tina
• Tamás Amaryllis: Nyomul a 8. Dimenzió!
• Bíró Péter: Úton hazafelé
• Harmat György: Sliver

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Szex a neten

Varga Zoltán

Middle Men – amerikai, 2010. Rendezte: George Gallo. Szereplők: Luke Wilson, Giovanni Ribisi, Kevin Pollack. Forgalmazó: Select. 108 perc.

Pajzán tinivígjátékot sejtet a magyar cím, holott az eredeti Middle Men illedelmesen a fõhõsre fókuszál, az eladók és a fogyasztók között közvetítõ kereskedelmi szakemberre, aki jelen esetben az internetes pornográfia számlázási manõvereit bonyolítja le. A Luke Wilson által játszott Jack Harris – aki egyben narrátora is a visszapillantásokban megelevenedõ cselekménynek – mérhetetlenül meggazdagodik ebbõl, a vagyonnal azonban együtt jár rosszakarói s kényszerû maffiakapcsolatai számának ugrásszerû megnövekedése is, amit elkerülhetetlen morális válsága súlyosbít, amely elõbb házasságát látszik fölemészteni, utóbb családját sodorja életveszélybe. A valós események szabados feldolgozásából született Szex a neten a Boogie Nights nosztalgikus pornókultuszát és a Nagymenõk lehengerlõ gengsztertablóját is megidézi (az internetes oldalak létrehozásával elért gazdagság okán pedig a Közösségi hálóval is rokon), ám a két nagy példaképnek csak sápadt örököse. Bár a kaliforniai miliõ megjelenítése és az 1997–2004 közötti idõszak felidézése hangulatos és találó – kivált azok a montázsszekvenciák ragyogóak, amelyeket Harris ironikus szövege erõsít –, a történések olyan pályát járnak be, amelyet számtalanszor láthattunk már, miközben bizonyos jelenetek elnagyoltsága és kínos mellékszálak (fõleg a terroristák pornófüggésérõl) ugyancsak rontanak az összképen. Kárpótolhat viszont az erõs színészgárda: Wilson mellett Giovanni Ribisi (mint a netpornót kieszelõ drogos kretének egyike), James Caan (egy hitvány ügyvéd bõrében) és Rade Serbedzija (orosz gengsztervezérként) gondoskodnak róla, hogy minõségi tálalásban kapjunk egy csokorra valót jórészt vérlázítóan degenerált és/vagy aljas karakterekbõl.

Extrák: audiokommentár, kimaradt jelenetek, alternatív jelenetek, bakiparádé, pofonmontázs.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/10 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10811