KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/november
KRÓNIKA
• N. N.: Odeon
• Kovács András Bálint: Christian Metz halálára
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Filmművészet, nulla év Velence
• Bikácsy Gergely: Az előretolt fényőrség Godard, a félkegyelmű
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Aranykor és utóélet A hatvanas évek mozija
• Gaál István: Gazdag pillanatok Részletek egy portréfilmből
• Ozsda Erika: A kis vakond Forgatási riport – képregény
• Kozma György: És mi van, ha mégis erkölcsromboló a mozi? Hamlet és Magenheim

• Gelencsér Gábor: Iskolamozi Beszélgetés Lányi Andrással
KÖNYV
• Kelemen Sándor: Peternák Miklós: Új képfajtákról

• Báron György: Hideg fej, hideg szív, játékos test Ismeretlen ismerősök: Atom Egoyan
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Sursum corda A túrkevei angol báró
KRITIKA
• Balassa Péter: Szépen, nyugodtan, egyszerűen Senkiföldje
• Ardai Zoltán: Kifosztott szemfényvesztők A turné
• Turcsányi Sándor: Sózzuk meg a farkát! Live Show
• Hegyi Gyula: Kínai vízum Őszi hold
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: A cementkert
• Báron György: Az örömváros
• Hirsch Tibor: A cég
• Turcsányi Sándor: Gyilkos nap
• Barotányi Zoltán: Felelősségünk teljes tudatában
• Mockler János: Tina
• Tamás Amaryllis: Nyomul a 8. Dimenzió!
• Bíró Péter: Úton hazafelé
• Harmat György: Sliver

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nekem 8

Tamás Amaryllis

 

A pezsgő komédia, fergeteges blődli mosolyognivaló együgyűségével, váratlan gegkavalkádjával – Tim Robbins és Martin Lawrence színészi jutalomjátéka.

A feleségébe szerelmes, nagyranőtt „iskolásfiú”, a reklámszakember Nick Beam egy szép napon kínos félreértéshez igazítja további sorsát. Féltékenységének mitikus hatóereje szinte médiummá változtatja, transz-állapotban fordul ki önmagából. A lelkében még mindig együtt van kedvesség, ragaszkodás, szerelem, szeretet, harag, féltés, kegyetlenség – de jóideig hagyja, hogy letaglózza s mértéktelenné növekedjék benne a féltékenység ördöge, akár valamifajta érzékfeletti démon. Amikor eredendően béketűrő alaptermészetén eluralkodik a mánia, egyre távolabb kerül önmaga újrahódításának lehetőségétől.

A káoszban Nick útjába kerül a munkanélküli T. Paul, aki éppen a dilettáns rablóból profivá válást gyakorolná hősünkön. Az idegen családjával kialakuló bizarr „akolmeleg” kapcsolat segíti hozzá Nick Beamet, hogy helyretolja a „kizökkent időt”, hogy biztonságra áhítozó, alaptalan félelme agycsapásra megszűnjön, hogy az árnyékos oldalról újra átsétálhasson a gyanútlan szerelmes időtlen kamasz-dimenziójába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/09 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1587