KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/november
KRÓNIKA
• N. N.: Odeon
• Kovács András Bálint: Christian Metz halálára
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Filmművészet, nulla év Velence
• Bikácsy Gergely: Az előretolt fényőrség Godard, a félkegyelmű
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Aranykor és utóélet A hatvanas évek mozija
• Gaál István: Gazdag pillanatok Részletek egy portréfilmből
• Ozsda Erika: A kis vakond Forgatási riport – képregény
• Kozma György: És mi van, ha mégis erkölcsromboló a mozi? Hamlet és Magenheim

• Gelencsér Gábor: Iskolamozi Beszélgetés Lányi Andrással
KÖNYV
• Kelemen Sándor: Peternák Miklós: Új képfajtákról

• Báron György: Hideg fej, hideg szív, játékos test Ismeretlen ismerősök: Atom Egoyan
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Sursum corda A túrkevei angol báró
KRITIKA
• Balassa Péter: Szépen, nyugodtan, egyszerűen Senkiföldje
• Ardai Zoltán: Kifosztott szemfényvesztők A turné
• Turcsányi Sándor: Sózzuk meg a farkát! Live Show
• Hegyi Gyula: Kínai vízum Őszi hold
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: A cementkert
• Báron György: Az örömváros
• Hirsch Tibor: A cég
• Turcsányi Sándor: Gyilkos nap
• Barotányi Zoltán: Felelősségünk teljes tudatában
• Mockler János: Tina
• Tamás Amaryllis: Nyomul a 8. Dimenzió!
• Bíró Péter: Úton hazafelé
• Harmat György: Sliver

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Jodie Foster filmre akarja vinni Leni Riefenstahl élettörténetét. A 99 éves Riefenstahl azonban egyelőre nem adta beleegyezését a tervhez. Előbb látni kívánja a forgatókönyvet. „Foster nagyszerű színésznő, de az amerikai filmesek mindig is hajlamosak arra, hogy elferdítsék a valóságot, márpedig a Harmadik Birodalom kényes témája szinte csábít erre... Nem szeretném, ha még egyszer hírbe hoznának. Amikor Németország elvesztette a háborút, kellett egy bűnbak, és én tökéletes bűnbak voltam, mert készítettem egy tökéletes filmet.”

 

*

 

Alfonso Arau mexikói rendező (Szeress Mexikóban!) leforgatja Orson Welles klasszikusa, Az Ambersonok ragyogása remake-jét, amelyből annak idején majdnem egy órányi anyagot kivágatott az RKO stúdió. Arau eredetileg tévésorozatot kívánt készíteni a csonkítatlan forgatókönyvből, ám a terv az RKO I egyik volt vezetőjének segítségével végül nagyjátékfilmként kerülhet vászonra. A felvételek Írországban készülnek, Madeline Stowe és Jonathan Rhys-Meyer főszereplésével.

 

*

 

Quentin Tarantino a hírek szerint befejezte legújabb filmterve, a Kill Bill forgatókönyvét, és hamarosan forgatni kezd Urna Thurman-nel és Samuel L. Jacksonnal. A kőkemény neo-noir hősnője egy összevert prostituált, aki nyolc év kóma után magához tér, és egyetlen vágya, hogy bosszút álljon volt stricijén.

 

*

 

Che Guevara, a forradalmár még mindig sokak képzeletét foglalkoztatja. Három film is készül róla: Brett Rattner Jon Lee Anderson életrajzából forgat, Chris Gerolmo filmjében Benicio Del Toro alakítja a gerillavezért, Mick Jagger thrillerében (Tania) pedig Antonio Banderas játssza majd Che szerepét.

 

*

 

James Ellroy, a mai amerikai bűnügyi regény klasszikusa. A Szigorúan bizalmas és a Jackie Brown után újabb regényeiből készül film. A Fehér jazz már dobozba került, a Fekete dália jogát David Fincher szerezte meg, az Öngyilkos-domb megfilmesítése pedig a Coen-testvérek tervei közt szerepel.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/01 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3164