KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/november
KRÓNIKA
• N. N.: Odeon
• Kovács András Bálint: Christian Metz halálára
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Filmművészet, nulla év Velence
• Bikácsy Gergely: Az előretolt fényőrség Godard, a félkegyelmű
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Aranykor és utóélet A hatvanas évek mozija
• Gaál István: Gazdag pillanatok Részletek egy portréfilmből
• Ozsda Erika: A kis vakond Forgatási riport – képregény
• Kozma György: És mi van, ha mégis erkölcsromboló a mozi? Hamlet és Magenheim

• Gelencsér Gábor: Iskolamozi Beszélgetés Lányi Andrással
KÖNYV
• Kelemen Sándor: Peternák Miklós: Új képfajtákról

• Báron György: Hideg fej, hideg szív, játékos test Ismeretlen ismerősök: Atom Egoyan
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Sursum corda A túrkevei angol báró
KRITIKA
• Balassa Péter: Szépen, nyugodtan, egyszerűen Senkiföldje
• Ardai Zoltán: Kifosztott szemfényvesztők A turné
• Turcsányi Sándor: Sózzuk meg a farkát! Live Show
• Hegyi Gyula: Kínai vízum Őszi hold
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: A cementkert
• Báron György: Az örömváros
• Hirsch Tibor: A cég
• Turcsányi Sándor: Gyilkos nap
• Barotányi Zoltán: Felelősségünk teljes tudatában
• Mockler János: Tina
• Tamás Amaryllis: Nyomul a 8. Dimenzió!
• Bíró Péter: Úton hazafelé
• Harmat György: Sliver

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Válasz

Hol vetítik a klasszikusokat?

A szerkesztőség

 

Mi is örülünk a Televízió filmtörténeti sorozatainak, és sajnálnánk, ha a felnövekvő nemzedékek a filmművészet egész korszakait, kiemelkedő (vagy egyszerűen „csak” érdekes) filmjeit nem láthatnák. Annál is inkább, mert jónéhány mai, friss alkotás érthetetlen bizonyos filmtörténeti előzmények, nélkül.

A Televízió Műsorszerkesztőségét megkérdeztük, s örömmel értesítjük, hogy nem feledkeztek meg a filmtörténetről. A közeljövőben mutatják be Jean Marais, Andrej Tarkovszkij és Audrey Hepburn filmjeit.

A Televízió tehát nem hanyagolja el a filmtörténetet, legfeljebb nem a „tanulni vágyók” igényeihez igazodik. Úgy gondoljuk, a, filmtörténet „fehér foltjait” az olyan sikeres filmösszeállítások, térképeznék fel, mint amilyen a cseh sorozat volt. Önnel és leendő tanítványaival együtt szívesen néznénk nálunk kevéssé ismert rendezők alkotásait, és nemzeti filmgyártásokat bemutató összeállításokat: Reméljük, hogy szombat este vagy vasárnap délután pótolhatja hiányzó filmismereteit.

 

A szerkesztőség


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/10 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6936