KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/november
KRÓNIKA
• N. N.: Odeon
• Kovács András Bálint: Christian Metz halálára
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Filmművészet, nulla év Velence
• Bikácsy Gergely: Az előretolt fényőrség Godard, a félkegyelmű
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Aranykor és utóélet A hatvanas évek mozija
• Gaál István: Gazdag pillanatok Részletek egy portréfilmből
• Ozsda Erika: A kis vakond Forgatási riport – képregény
• Kozma György: És mi van, ha mégis erkölcsromboló a mozi? Hamlet és Magenheim

• Gelencsér Gábor: Iskolamozi Beszélgetés Lányi Andrással
KÖNYV
• Kelemen Sándor: Peternák Miklós: Új képfajtákról

• Báron György: Hideg fej, hideg szív, játékos test Ismeretlen ismerősök: Atom Egoyan
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Sursum corda A túrkevei angol báró
KRITIKA
• Balassa Péter: Szépen, nyugodtan, egyszerűen Senkiföldje
• Ardai Zoltán: Kifosztott szemfényvesztők A turné
• Turcsányi Sándor: Sózzuk meg a farkát! Live Show
• Hegyi Gyula: Kínai vízum Őszi hold
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: A cementkert
• Báron György: Az örömváros
• Hirsch Tibor: A cég
• Turcsányi Sándor: Gyilkos nap
• Barotányi Zoltán: Felelősségünk teljes tudatában
• Mockler János: Tina
• Tamás Amaryllis: Nyomul a 8. Dimenzió!
• Bíró Péter: Úton hazafelé
• Harmat György: Sliver

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Tangó, fantomok és Pénelope Cruz. Pedro Almodóvar új filmet forgat, a Volver (Visszatérni) két helyszínen, Madridban és Almodóvar szülőföldjén, La Manchában játszódik, és egy család asszonyai három generációjának történetét meséli el.

 

*

 

Rembrandt Éjjeli őrjárata filmre ihlette Peter Greenawayt. A történet középpontjában a híres festmény megfestése áll. A bemutatót a festő születésének 400. évfordulójára, 2006-ra tervezik.

 

*

 

Hollywoodban folytatódik a sikeres ázsiai filmek újrahasznosítása. Martin Scorsese a hongkongi kettősügynök-film, a Szigorúan piszkos ügyek adaptálására készül. Az új változatban a bostoni rendőrség ügynöke (Leonardo DiCaprio) egy ír-amerikai bandába épül be, miközben a gengszterek a rendőrök soraiba építik be a téglát (Matt Demon).

 

*

 

Cronenberg John Wagner (Dredd bíró) képregényéből forgat: hősét (Viggo Mortensen) azért fogják perbe, mert önvédelemből gyilkolt. Az Erőszakos történet befejezése után Cronenberg visszatér örök témájához, az emberi testhez. A Fájdalomcsillapító szép új világában a szépségipar lesz a vezető iparág, a plasztikai sebészet pedig a legnépszerűbb művészet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/05 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8240