KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/december
MAGYAR MŰHELY
• Jancsó Miklós: A kövek üzenete Forgatási napló

• Dániel Ferenc: Traktort, párttitkárt vegyenek!
MAGYAR MŰHELY
• Zsugán István: Egy titkos filmrendező Beszélgetés Ember Judittal
• Kovács András Bálint: A játékfilm esete a dokumentumfilmmel A történet újraélesztése
FESZTIVÁL
• Sipos Júlia: Közös szennyesünk A zöld hegy
• Turcsányi Sándor: Török idők Yilmaz Güney után
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• Csepeli György: A rendező, az operatőr és a gyilkos A média öl
• Kovács András Bálint: Kaki, pisi, fing
• Schubert Gusztáv: Meg egy szó a szépművészetekről

• Almási Miklós: A (film)birodalom visszavág Feltámad a mozizás?
KÖNYV
• Bernáth Gábor: A tiszta háború
• Földényi F. László: A posztmodern lélek mozija Wagnertől a CNN-ig
ANIMÁCIÓ
• Bóna László: Jó éjszakát Disneyvel! Agresszív animáció
• Lőrincz Éva: Hupikék falanszter Szelíd animáció
KRITIKA
• Reményi József Tamás: Csorba csészéink Vigyázók
• Koltai Ágnes: Lenin és a gyapjúzokni A gorilla délben fürdik
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: A bérgyilkosnő
• Koltai Ágnes: Tito és én
• Barotányi Zoltán: Célkeresztben
• Fáber András: A farkas árnyéka
• Ardai Zoltán: Tökéletes célpont
• Harmat György: Jessie Lee bosszúja
• Tamás Amaryllis: Nagy durranás 2.

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tűz a mélyben

Tamás Amaryllis

 

Steven Seagal – a Lángoló jég után – a környezetvédő akciófilm újabb variánsát kínálja. A hajdan Japánban(!) harcművészeti iskolát vezető Seagalnak van mit védeni...

Az ember – az egyre bűntudatosabb hóhér – mérgeinek szemétlerakó helyéül használja a tengereket, a hegyek belsejét (a filmben az Appalache bezárt bányáit). Hárommilliárd éves evolúció után a tudatlanság, és a félelem szülte titkolózás veszélyezteti a civilizációt, a közös környezeti javak a határtalan gazdasági versengés áldozatául esnek a véges ökoszisztémában.

A szövetségi környezetvédő ügynök kitartó és bátor érvelése lassacskán ráébreszti a kis falu lakóit, hogy a hatalmi versengés öngerjesztő erői ellen csak úgy vehetik fel a harcot, ha saját kockázatukra kilépnek az ördögi körből. A mértékletességhez, a természet érdekeinek képviseletéhez persze civil kurázsi és áldozatkészség szükségeltetik, legalább annyi, amennyivel egy akcióhős rendelkezik.

A Tűz a mélyben nem propagandafilm, de a természethez való viszonyunkat gondoskodóbb, beleérzőbb gondolkodásmód felé terelgeti. Akciófilmtől egyelőre szokatlan attitűd.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/11 55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1696