KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/január
KRÓNIKA
• Ember Judit: Haláli történet Szörény Rezsőről
FEDERICO FELLINI
• Balassa Péter: Maga
• Kovács András Bálint: Fellini zűrzavar
• Böszörményi Géza: Fellini Circumdederunt
• Mészöly Miklós: A képzelet rab szabadsága
• Nádas Péter: Halál hajnalán
• Jancsó Miklós: A nézőhöz
• Bojár Iván András: A fölösleges kavics
KRITIKA
• Dániel Ferenc: Visszhangtalanul Léolo
• Koltai Tamás: Ilyen az élet A tölgy
LÁTTUK MÉG
• Boglár Lajos: Powaqqatsi
• Barotányi Zoltán: Szigorúan piszkos ügynök
• Sneé Péter: Tehenek
• Bíró Péter: A szerelem tiltott ösvényei
• Harmat György: Jöttünk, láttunk, visszamennénk!
• Turcsányi Sándor: Árral szemben
• Tamás Amaryllis: Dennis, a komisz
• Sárközi Dezső: 2 és 1/2 kém

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Óvakodj az idegentől

Tamás Amaryllis

A társadalom korlátlan hatalommal felruházott elmegyógyászát, a kapcsolatépítések és szakítások zsonglőrét nem intellektuális vagy tudományos kalandvágy hajtotta az orvosi pályára. Gyermekkori, gondosan titkolt családi tragédiájára, személyes érintettségére talál gyógyírt úgy, hogy szerződésbe lép a pszichiátriával. A csinos doktorina technokratapáncéllal vértezi föl magát, és ügyesen leplezi hasadtelméjűségét. Választott szakmája felmenti a felelősség alól, lelkiismeretének hangjait elnémítja a napi „gyógyító” munka, agresszióit belesűrítheti diagnózisaiba. A pszichológiai osztály szigetén ő a Főnéni, a Tekintély, aki különleges előnyöket élvez nála jóval egészségesebb lelkületű betegeivel szemben. . Dr. Sarah Taylor (Rebecca de Momay), miután Peter Hall filmje agyonjellemezte a pszichológiai iskolák összes elméleti és tárgyi kliséjével (Oidipusz-komplexus, kompenzációs vigasz, esernyő, lift, ketrec) –, összetalálkozik egy a társadalmi kontrollt megjelenítő nyomozóval (Antonio Banderas). A Puerto Rico-i rendőr és a szemfényvesztő Sarah szexualitását sem kímélve, teljes személyiségével csatározik az erotikus thrillerben. S miután Tony megbolygatja a Sarah által elgondolt szereposztást, a történet a férfi sorsdrámájaként folytatódik.

A pszichiáternő tovább praktizál, nyitva a rendelő ajtaja a következő férfi, az újabb potenciális áldozat előtt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/04 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=240