KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/február
KRÓNIKA
• Jancsó Miklós: Somló Tamás (1929-1993)
• N. N.: Trauner Sándor halálára
MAGYAR FILM
• Székely Gabriella: Választható csapdák Vélemények a magyar filmgyártásról
• Kézdi-Kovács Zsolt: Kell-e szeretni őket? Jegyzet a rendezőkről
• Fáber András: Első hatvan évem Beszélgetés Maár Gyulával
• Maár Gyula: Első hatvan évem Beszélgetés Maár Gyulával
• Nagy Gergely: Tudósítás a szakadtságból Beszélgetés Erdőss Pállal
• Hirsch Tibor: Csak kétszer élünk Magyar sikerfilm
1895–1995
• Gyertyán Ervin: A festészettől a mozidrámáig Hevesy Iván
• Kömlődi Ferenc: Hallgat a mély Hevesy Iván kötetéről
FESZTIVÁL
• Kozma György: Homó zsidó nácik fesztiválja (In)tolerancia
• Mihancsik Zsófia: Kétfajta szerelem Kerékasztal-beszélgetés
• Bojár Iván András: Vad éjszakák után Cyril Collard filmje
TELEVÍZÓ
• Almási Miklós: A tévé-mogulok csatája
• Barotányi Zoltán: Max es Móric visszatér Beavis és Butthead

• Molnár Gál Péter: És az Új Hullám megteremte az új nőt
• Bikácsy Gergely: Brigitte és Jeanne Viva Maria!
KÖNYV
• Varga Balázs: Nőnem est ómen Monográfia Mészáros Mártáról
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: Az 1913-as év Pordenone
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Hazugságok iskolája Az ártatlanság kora
• Molnár Gál Péter: Shakespeare-piknik Sok hűhó semmiért
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Jónás, aki a bálnában élt
• Turcsányi Sándor: Dave
• Koltai Ágnes: Sonka, sonka
• Barotányi Zoltán: A Pusztító
• Kuczogi Szilvia: Ha te nem vagy kepés, édes...
• Békés Pál: A szökevény
• Tamás Amaryllis: Mrs. Doubtfire

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Filmsorozat az Örökmozgóban

Szmoktunovszkij ismeretlen szerepeiből

(X)

Tíz év után láthatjuk élőben ismét Innokentyij Szmoktunovszkijt, aki előadóesttel (Mozart és Salieri, versek és monológok) lép fel a Madách Színház Kamaraszínpadán, a Budapesti Őszi Fesztivál keretében. Az Örökmozgóban ez alkalomból olyan filmeket mutatnak be, amelyeket még soha nem vetítettek nálunk. Ugyanis vagy szülőhelyükön rejtegették őket, nem makulátlanul „szocialista realista” mivoltuk miatt (ilyen a két korai „újhullámos” alkotás, Az éjszakai vendég és a Szökőév), vagy pedig az utóbbi esztendőkben lezajlott társadalmi változások tartják távol őket, hiszen orosz filmeket játszani már nem kényszer, nem is divat, nem is üzlet.

A vetítésekre szeptember 26. és október 24. között vasárnap esténként kerül sor, fél hétkor. A program:

 

Az éjszakai vendég (1958. Rendezte: Vlagyimir Sredel); Mozart és Salieri (1962. Rimszkij-Korszakov operája, R.: Vlagyimir Borikker).

Szökőév (1961. R.: Anatolij Efrosz).

Dr. Jekyll és Mr. Hyde különös története (1985. R.: Alekszandr Orlov; az első szovjet horrorfilmek egyike).

Fekete folyosó (1988. R.: Vagyim Gyerbenyev).

A női szabó (1990. R.: Leonyid Gorovec; a babij jari tragédia emlékezete.

 

A harmadik előadáson a színész az Örökmozgó vendége lesz, és dedikálja Geréb Anna: Szmoktunovszkij című könyvét, amely a Magyar Filmintézet kiadásában jelent meg.

 

Szponzorok: a Művelődési és Közoktatási Minisztérium, a Fővárosi Önkormányzat Kulturális Bizottsága, a Pro Cultura Urbis Alapítvány és a MALÉV.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/10 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1085