KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/február
KRÓNIKA
• Jancsó Miklós: Somló Tamás (1929-1993)
• N. N.: Trauner Sándor halálára
MAGYAR FILM
• Székely Gabriella: Választható csapdák Vélemények a magyar filmgyártásról
• Kézdi-Kovács Zsolt: Kell-e szeretni őket? Jegyzet a rendezőkről
• Fáber András: Első hatvan évem Beszélgetés Maár Gyulával
• Maár Gyula: Első hatvan évem Beszélgetés Maár Gyulával
• Nagy Gergely: Tudósítás a szakadtságból Beszélgetés Erdőss Pállal
• Hirsch Tibor: Csak kétszer élünk Magyar sikerfilm
1895–1995
• Gyertyán Ervin: A festészettől a mozidrámáig Hevesy Iván
• Kömlődi Ferenc: Hallgat a mély Hevesy Iván kötetéről
FESZTIVÁL
• Kozma György: Homó zsidó nácik fesztiválja (In)tolerancia
• Mihancsik Zsófia: Kétfajta szerelem Kerékasztal-beszélgetés
• Bojár Iván András: Vad éjszakák után Cyril Collard filmje
TELEVÍZÓ
• Almási Miklós: A tévé-mogulok csatája
• Barotányi Zoltán: Max es Móric visszatér Beavis és Butthead

• Molnár Gál Péter: És az Új Hullám megteremte az új nőt
• Bikácsy Gergely: Brigitte és Jeanne Viva Maria!
KÖNYV
• Varga Balázs: Nőnem est ómen Monográfia Mészáros Mártáról
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: Az 1913-as év Pordenone
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Hazugságok iskolája Az ártatlanság kora
• Molnár Gál Péter: Shakespeare-piknik Sok hűhó semmiért
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Jónás, aki a bálnában élt
• Turcsányi Sándor: Dave
• Koltai Ágnes: Sonka, sonka
• Barotányi Zoltán: A Pusztító
• Kuczogi Szilvia: Ha te nem vagy kepés, édes...
• Békés Pál: A szökevény
• Tamás Amaryllis: Mrs. Doubtfire

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Nekrológ

1926–2011

Andrew Laszlo

Orosdy Dániel

 

A pápai születésű László András 1947-ben fotósként kezdte újvilági karrierjét. Gregory Sandor (Nővérek, Two-Lane Backtop, Ride in the Whirlwind) és a névrokon Ernest Laszlo (Airport, Aki szelet vet, Bolondok hajója) mellett a kevésbé sztárolt, de kivételes tehetségű magyar származású operatőrök közé tartozott.

Leghíresebb munkái a Rambo-széria első és a Star Trek ötödik része, a Joe Dante rendezte Vérbeli hajsza, a Sógun című mini-sorozat, de dolgozott Új-Hollywood nagyságainak olyan korai munkáin is, mint a Razzia Minsky bárjában (William Friedkin) és a Te már nagy kisfiú vagy (Francis Ford Coppola).

Széles spektrumon mozgott: a vígjáték-specialista Arthur Hiller mellett (Vidékiek New Yorkban) számíthatott rá a horrorista Tobe Hooper (The Funhouse) vagy akár Walter Hill is, akivel három remek akciófilmet készített (A harcosok, A lápvidék harcosai, Ha eljönnek a Bomberek). Utóbbi különlegessége, hogy a főleg utcákon és tereken játszódó, nem mellesleg lélegzetelállító vizuális világú cselekményt túlnyomórészt stúdióban rögzítették.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 02-02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10884