KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/február
KRÓNIKA
• Jancsó Miklós: Somló Tamás (1929-1993)
• N. N.: Trauner Sándor halálára
MAGYAR FILM
• Székely Gabriella: Választható csapdák Vélemények a magyar filmgyártásról
• Kézdi-Kovács Zsolt: Kell-e szeretni őket? Jegyzet a rendezőkről
• Fáber András: Első hatvan évem Beszélgetés Maár Gyulával
• Maár Gyula: Első hatvan évem Beszélgetés Maár Gyulával
• Nagy Gergely: Tudósítás a szakadtságból Beszélgetés Erdőss Pállal
• Hirsch Tibor: Csak kétszer élünk Magyar sikerfilm
1895–1995
• Gyertyán Ervin: A festészettől a mozidrámáig Hevesy Iván
• Kömlődi Ferenc: Hallgat a mély Hevesy Iván kötetéről
FESZTIVÁL
• Kozma György: Homó zsidó nácik fesztiválja (In)tolerancia
• Mihancsik Zsófia: Kétfajta szerelem Kerékasztal-beszélgetés
• Bojár Iván András: Vad éjszakák után Cyril Collard filmje
TELEVÍZÓ
• Almási Miklós: A tévé-mogulok csatája
• Barotányi Zoltán: Max es Móric visszatér Beavis és Butthead

• Molnár Gál Péter: És az Új Hullám megteremte az új nőt
• Bikácsy Gergely: Brigitte és Jeanne Viva Maria!
KÖNYV
• Varga Balázs: Nőnem est ómen Monográfia Mészáros Mártáról
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: Az 1913-as év Pordenone
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Hazugságok iskolája Az ártatlanság kora
• Molnár Gál Péter: Shakespeare-piknik Sok hűhó semmiért
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Jónás, aki a bálnában élt
• Turcsányi Sándor: Dave
• Koltai Ágnes: Sonka, sonka
• Barotányi Zoltán: A Pusztító
• Kuczogi Szilvia: Ha te nem vagy kepés, édes...
• Békés Pál: A szökevény
• Tamás Amaryllis: Mrs. Doubtfire

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Régóta dédelgetett Nagy Sándor-filmtervét Martin Scorsese valószínűleg csupán producerként fogja megvalósítani: a rendezői székbe végül a két lehetséges jelölt, Ridley Scott és Baz Luhrman közül az utóbbi került. A két éve folyamatosan elhalasztott forgatás következtében csupán 2005-ben bemutatásra kerülő történelmi eposz így majdnem bizonyosan a második helyre szorul Oliver Stone Alexander-produkciójával szemben (Colin Farrell főszereplésével), miközben Mel Gibson már forgatja az HBO csatorna által megrendelt minisorozatát (Fire from Heaven), sőt a mexikói Alfonso Arau is hozzálátott egy alacsony költségvetésű mozifilmhez a nagy hadvezérről.

 

*

 

Brian de Palma rendezi az évek óta tervezett filmváltozatot a Fekete dáliából, James Ellroy (Szigorúan bizalmas, Rekviem egy nyomozóért), korunk első számú bűnügyi írójának egyik legjobb regényéből. A 40-es évek Hollywoodjának legrejtélyesebb gyilkossági ügyét feldolgozó történet a rendező szerint: „a Gonosz érintése és a Sierra Madre kincse randevúja valahol a Kínai negyedben.”

 

*

 

Halloween éjszakájára eső amerikai premierje után januártól indul európai útjára Mathieu Kassovitz hollywoodi bemutatkozása, a Dark Castle stúdió számára forgatott Gothika. Az elmegyógyintézetben játszódó csavaros pszicho-horror hősnője egy amnéziás doktornő (Halle Berry), aki saját kollégái előtt próbálja bebizonyítani épelméjűségét és ártatlanságát egy véres gyilkosságsorozatban, miközben a valódi tettes rá vadászik. Jan Kounen, a Dobermannal bemutatkozott másik francia ígéret ugyancsak Hollywoodban forgat, kedvenc kultusz-képregénye, a Blueberry bizarr westerntörténetét, Vincent Cassellel a főszerepben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/02 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1761