KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/február
KRÓNIKA
• Jancsó Miklós: Somló Tamás (1929-1993)
• N. N.: Trauner Sándor halálára
MAGYAR FILM
• Székely Gabriella: Választható csapdák Vélemények a magyar filmgyártásról
• Kézdi-Kovács Zsolt: Kell-e szeretni őket? Jegyzet a rendezőkről
• Fáber András: Első hatvan évem Beszélgetés Maár Gyulával
• Maár Gyula: Első hatvan évem Beszélgetés Maár Gyulával
• Nagy Gergely: Tudósítás a szakadtságból Beszélgetés Erdőss Pállal
• Hirsch Tibor: Csak kétszer élünk Magyar sikerfilm
1895–1995
• Gyertyán Ervin: A festészettől a mozidrámáig Hevesy Iván
• Kömlődi Ferenc: Hallgat a mély Hevesy Iván kötetéről
FESZTIVÁL
• Kozma György: Homó zsidó nácik fesztiválja (In)tolerancia
• Mihancsik Zsófia: Kétfajta szerelem Kerékasztal-beszélgetés
• Bojár Iván András: Vad éjszakák után Cyril Collard filmje
TELEVÍZÓ
• Almási Miklós: A tévé-mogulok csatája
• Barotányi Zoltán: Max es Móric visszatér Beavis és Butthead

• Molnár Gál Péter: És az Új Hullám megteremte az új nőt
• Bikácsy Gergely: Brigitte és Jeanne Viva Maria!
KÖNYV
• Varga Balázs: Nőnem est ómen Monográfia Mészáros Mártáról
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: Az 1913-as év Pordenone
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Hazugságok iskolája Az ártatlanság kora
• Molnár Gál Péter: Shakespeare-piknik Sok hűhó semmiért
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Jónás, aki a bálnában élt
• Turcsányi Sándor: Dave
• Koltai Ágnes: Sonka, sonka
• Barotányi Zoltán: A Pusztító
• Kuczogi Szilvia: Ha te nem vagy kepés, édes...
• Békés Pál: A szökevény
• Tamás Amaryllis: Mrs. Doubtfire

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Tangó, fantomok és Pénelope Cruz. Pedro Almodóvar új filmet forgat, a Volver (Visszatérni) két helyszínen, Madridban és Almodóvar szülőföldjén, La Manchában játszódik, és egy család asszonyai három generációjának történetét meséli el.

 

*

 

Rembrandt Éjjeli őrjárata filmre ihlette Peter Greenawayt. A történet középpontjában a híres festmény megfestése áll. A bemutatót a festő születésének 400. évfordulójára, 2006-ra tervezik.

 

*

 

Hollywoodban folytatódik a sikeres ázsiai filmek újrahasznosítása. Martin Scorsese a hongkongi kettősügynök-film, a Szigorúan piszkos ügyek adaptálására készül. Az új változatban a bostoni rendőrség ügynöke (Leonardo DiCaprio) egy ír-amerikai bandába épül be, miközben a gengszterek a rendőrök soraiba építik be a téglát (Matt Demon).

 

*

 

Cronenberg John Wagner (Dredd bíró) képregényéből forgat: hősét (Viggo Mortensen) azért fogják perbe, mert önvédelemből gyilkolt. Az Erőszakos történet befejezése után Cronenberg visszatér örök témájához, az emberi testhez. A Fájdalomcsillapító szép új világában a szépségipar lesz a vezető iparág, a plasztikai sebészet pedig a legnépszerűbb művészet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/05 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8240