KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/február
KRÓNIKA
• Jancsó Miklós: Somló Tamás (1929-1993)
• N. N.: Trauner Sándor halálára
MAGYAR FILM
• Székely Gabriella: Választható csapdák Vélemények a magyar filmgyártásról
• Kézdi-Kovács Zsolt: Kell-e szeretni őket? Jegyzet a rendezőkről
• Fáber András: Első hatvan évem Beszélgetés Maár Gyulával
• Maár Gyula: Első hatvan évem Beszélgetés Maár Gyulával
• Nagy Gergely: Tudósítás a szakadtságból Beszélgetés Erdőss Pállal
• Hirsch Tibor: Csak kétszer élünk Magyar sikerfilm
1895–1995
• Gyertyán Ervin: A festészettől a mozidrámáig Hevesy Iván
• Kömlődi Ferenc: Hallgat a mély Hevesy Iván kötetéről
FESZTIVÁL
• Kozma György: Homó zsidó nácik fesztiválja (In)tolerancia
• Mihancsik Zsófia: Kétfajta szerelem Kerékasztal-beszélgetés
• Bojár Iván András: Vad éjszakák után Cyril Collard filmje
TELEVÍZÓ
• Almási Miklós: A tévé-mogulok csatája
• Barotányi Zoltán: Max es Móric visszatér Beavis és Butthead

• Molnár Gál Péter: És az Új Hullám megteremte az új nőt
• Bikácsy Gergely: Brigitte és Jeanne Viva Maria!
KÖNYV
• Varga Balázs: Nőnem est ómen Monográfia Mészáros Mártáról
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: Az 1913-as év Pordenone
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Hazugságok iskolája Az ártatlanság kora
• Molnár Gál Péter: Shakespeare-piknik Sok hűhó semmiért
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Jónás, aki a bálnában élt
• Turcsányi Sándor: Dave
• Koltai Ágnes: Sonka, sonka
• Barotányi Zoltán: A Pusztító
• Kuczogi Szilvia: Ha te nem vagy kepés, édes...
• Békés Pál: A szökevény
• Tamás Amaryllis: Mrs. Doubtfire

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A falka

Herpai Gergely

The Flock – amerikai, 2007. Rendezte: Lau Wai-keung. Írta: Craig Mitchell és Hans Bauer. Kép: Enrique Chediak. Zene: Guy Farley. Szereplők: Richard Gere (Babbage), Claire Danes (Allison), Russel Sams (Grooms), Ed Ackermann (Kessler), Kadee Stickland (Viola). Gyártó: Gibraltar Films / Bauer Martinez Studios. Forgalmazó: Best Hollywood. Feliratos. 101 perc.

 

Richard Gere egy munkáját fanatikus módszerességgel – már-már betegesen – végző szövetségi ügynököt alakít, akinek specialitása a nemi erőszakkal, illetve még durvább szexuális perverziókkal kapcsolatos ügyek felgöngyölítése. Babbage ügynök a korábban elítélt és szabadlábon lévő bűnözők közül próbálja megtalálni azt az illetőt, aki valószínűleg elrabolt és fogságban tart egy fiatal lányt. Egy fiatal nyomozónő (Claire Danes) is csatlakozik hozzá – leginkább azért, hogy a munkájába lassan beleőrülő Babbage-t leváltsa.

„Vén róka nyomozó, akihez egy ifjú titán társul szegődik”: ezt a jól ismert felállást már számtalan bűnügyi filmben láthattuk – akár úgy, hogy az idősebb profi rendőr csak kiégett, és utálja a rendszert, de alapvetően a jó oldalon marad (A zöldfülű), vagy azzal a csavarral, hogy ő az igazi bűnös a filmben és fiatal társának kell lelepleznie őt (Kiképzés). A falka hongkongi rendezője, maga Lau Wai-keung is dolgozott már fel kicsit hasonló témát a Szigorúan piszkos ügyek-ben, amelyből nemrég készült Martin Scorsese remake-je: A tégla.

Eleinte nehéz eldöntenünk, hogy ebben a filmben Babbage-dzsel mi a helyzet: sokáig épp erre a feszültségre épít a rendező. Jól is teszi, mert egyébként A falka nem nagyon haladná meg a hasonló témájú (perverz bűnözőkkel foglalkozó) 8 mm színvonalát. Gere meglepően meggyőző a meghasonlott és frusztrált zsaru szerepében, és az esetek többségében sikerül elfelejtetnie velünk, hogy maga a nyomozós történetszál rendkívül egyszerű és semmitmondó. Viszont Gere-t és az egyik női főszereplőt leszámítva (KaDee Strickland, aki egy régebbi nemi erőszak áldozatát alakítja) elég érdektelen karakterekkel és átlagos színészi játékkal van dolgunk. A falka ennek ellenére nézhető, élvezhető thriller, de Hetedik-féle katarzisra nem szabad számítani.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/12 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9209