KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/április
KRÓNIKA
• N. N.: Derek Jarman (1942–1994)
• N. N.: Pályázati eredmények
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Kovács András Bálint: A kisterem és a nagyterem Filmszemle után
• N. N.: A 25. Magyar Filmszemle díjazottjai
• Turcsányi Sándor: Tánc az ördöggel Játékfilm
• Hirsch Tibor: Kelet-európai roncsok Játékfilm
• Báron György: Saját halál Dokumentumfilm
• Hegyi Gyula: A megnyesett répa kizöldül Dokumentumfilm
• Schubert Gusztáv: Szegény gazdagok Szociofilm

• Földényi F. László: Egy jó német Schindler listája
• Mihancsik Zsófia: Spielberg bárkája Kerékasztal-beszélgetés
GREENAWAY
• Ardai Zoltán: Leviatán cicomái A mâconi gyermek

• Bikácsy Gergely: A nyugalom tengere Ozu és Tokió
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Mammut-idők Vasisten gyermekei
• Koltai Ágnes: Emberi színjátékok Fényérzékeny történet
• Dániel Ferenc: A munkásosztály a kocsmába megy Kőzápor
• Dér András: Hűha! Keretbe feszítve
• Hirsch Tibor: A művész, az valaki más Beszélgetés Jon Josttal
FESZTIVÁL
• Kozma György: Milyen rendes gádzsók Cigányfilmek fesztiválja
• Bojár Iván András: Jó utak Latcho Drom
LÁTTUK MÉG
• Schubert Gusztáv: Apám nevében
• Schubert Gusztáv: Napok romjai
• Koltai Ágnes: Az őrszem
• Turcsányi Sándor: Tökéletes világ
• Kovács András Bálint: Alberto expressz
• Tamás Amaryllis: A két Lotti
• Bíró Péter: Amerika fegyverben

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hajmeresztő hajnövesztő

Gáti Péter

 

Főúr, tűnés! és Holnemvolt című, nálunk is bemutatott filmjei egyértelműen bizonyították, hogy Ladislav Smoljak rendező a szatirikus vígjátékok készítésének minden mesterfogását kitűnően ismeri. A Hajmeresztő hajnövesztő című krimiparódiájában mégsem elégedett meg csupán a jól bevált ötletek, fordulatok biztos sikerrel kecsegtető ismételgetésével, régi humorpatronjainak egyszerű utántöltésével. Ábrázolásmódja a részletek, az apró megfigyelések humorforgácsainak összeillesztésétől új árnyalatokkal gazdagodik. A múlt századi, monarchiabeli Prágában egy hihetetlen, zavaros és pitiáner ügyben vizslató felügyelő és segédje kalandjai kapcsán illúziókeltően idéződik fel a k. u. k. világ sajátos légköre, rajzolódik ki egy – ©vejk történeteiből is jól ismert és nevetségessé tett – gondolkodásmód minden jellegzetessége. Smoljak alkotására érezhetően termékenyítően hatott Haąek és Čapek munkássága. Nekik is köszönhető, hogy ismét filozofikus humorú csehszlovák filmvígjáték-szatíra született.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/03 53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5887