KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/május
KRÓNIKA
• Létay Vera: Élt 39 évet Koltai Ágnes

• Bakács Tibor Settenkedő: Pogány evangélium Derek Jarman
• Nádasdy Ádám: Körülötte angyalok Derek Jarman
• Kömlődi Ferenc: Punk karnevál Jubileum, 1977
• Eörsi István: Kitérő: Buñuel (1.) Időm Gombowitz-csal
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: A szabadság orra Berlin
MAGYAR FILM
• Zsugán István: Egyetlen zseblámpával Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel
• Hirsch Tibor: Minden ugyanaz másképpen Balázs Béla Stúdió
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Turcsányi Sándor: Elővárosi állomások Hal Hartley filmjeiről
• Antal István: Minden folyik tovább

• Földényi F. László: Művészet a Harmadik Birodalomban A rombolás építészete (1.)
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Orbis Pictus Nyugattól Keletre, avagy a média diszkrét bája
• Turcsányi Sándor: Egy csók és más semmi Rám csaj még nem volt ilyen hatassal
• Forgách András: Egy mozdulat sírfelirata Isten veled, ágyasom!
LÁTTUK MÉG
• Asbóth Emil: A Pelikán-ügyirat
• Békés Pál: Imádlak, Mr. Manhattan!
• Turcsányi Sándor: Egy lövés a fejbe, öt a testbe
• Kovács András Bálint: Veszélyes érintés
• Tamás Amaryllis: Négyfogásos szerelem
• Mockler János: Az ítélet éjszakája
• Harmat György: Szökésben
• Bíró Péter: Robotzsaru 3.

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tűz a mélyben

Tamás Amaryllis

 

Steven Seagal – a Lángoló jég után – a környezetvédő akciófilm újabb variánsát kínálja. A hajdan Japánban(!) harcművészeti iskolát vezető Seagalnak van mit védeni...

Az ember – az egyre bűntudatosabb hóhér – mérgeinek szemétlerakó helyéül használja a tengereket, a hegyek belsejét (a filmben az Appalache bezárt bányáit). Hárommilliárd éves evolúció után a tudatlanság, és a félelem szülte titkolózás veszélyezteti a civilizációt, a közös környezeti javak a határtalan gazdasági versengés áldozatául esnek a véges ökoszisztémában.

A szövetségi környezetvédő ügynök kitartó és bátor érvelése lassacskán ráébreszti a kis falu lakóit, hogy a hatalmi versengés öngerjesztő erői ellen csak úgy vehetik fel a harcot, ha saját kockázatukra kilépnek az ördögi körből. A mértékletességhez, a természet érdekeinek képviseletéhez persze civil kurázsi és áldozatkészség szükségeltetik, legalább annyi, amennyivel egy akcióhős rendelkezik.

A Tűz a mélyben nem propagandafilm, de a természethez való viszonyunkat gondoskodóbb, beleérzőbb gondolkodásmód felé terelgeti. Akciófilmtől egyelőre szokatlan attitűd.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/11 55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1696