KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/május
KRÓNIKA
• Létay Vera: Élt 39 évet Koltai Ágnes

• Bakács Tibor Settenkedő: Pogány evangélium Derek Jarman
• Nádasdy Ádám: Körülötte angyalok Derek Jarman
• Kömlődi Ferenc: Punk karnevál Jubileum, 1977
• Eörsi István: Kitérő: Buñuel (1.) Időm Gombowitz-csal
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: A szabadság orra Berlin
MAGYAR FILM
• Zsugán István: Egyetlen zseblámpával Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel
• Hirsch Tibor: Minden ugyanaz másképpen Balázs Béla Stúdió
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Turcsányi Sándor: Elővárosi állomások Hal Hartley filmjeiről
• Antal István: Minden folyik tovább

• Földényi F. László: Művészet a Harmadik Birodalomban A rombolás építészete (1.)
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Orbis Pictus Nyugattól Keletre, avagy a média diszkrét bája
• Turcsányi Sándor: Egy csók és más semmi Rám csaj még nem volt ilyen hatassal
• Forgách András: Egy mozdulat sírfelirata Isten veled, ágyasom!
LÁTTUK MÉG
• Asbóth Emil: A Pelikán-ügyirat
• Békés Pál: Imádlak, Mr. Manhattan!
• Turcsányi Sándor: Egy lövés a fejbe, öt a testbe
• Kovács András Bálint: Veszélyes érintés
• Tamás Amaryllis: Négyfogásos szerelem
• Mockler János: Az ítélet éjszakája
• Harmat György: Szökésben
• Bíró Péter: Robotzsaru 3.

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Olvasói levél

Júniusi számuk...

Bánk Melinda

 

Júniusi számuk egyik érdekes összeállításának tartom a magyar és külföldi filmkönyvkiadással foglalkozó anyagukat. Két megjegyzésem van csupán. Az egyik, hogy még többet s még gyilkosabban lehetett volna írni a magyar könyvkiadók filmkönyvek iránti bizalmatlanságáról, merev elzárkózásáról. Jellemző, hogy az egyik legkelendőbb filmkönyv-sorozatot nem „igazi” kiadó, hanem a Filmtudományi Intézet és a Népművelési Propaganda Kiadó adja ki. (Ez utóbbi egyébként jól tenné, ha riasztó, az ötvenes évek képzetét keltő nevét – legalább kiadványai címlapján – megváltoztatná.) Jellemző, hogy a Gondolat Kiadó Szemtől Szemben sorozatának filmkönyvei közül majdnem mindegyik elfogyott villámgyorsan, a nyilatkozó szerkesztő szerint mégsem volt elég érdeklődés. Most a könyvhéten is bárki megállapíthatta, hogy a magyar kulturális életben a könyvkiadás az egyik legdicsérhetőbb, legsikeresebb, legigényesebb „ágazat”. Épp ezért riasztó és tűrhetetlen a filmkönyvek áldatlan helyzete. Lapjuk helyesen tette, hogy – ha túlzott udvariassággal is – megpiszkálta ezt a témát. – Másik észrevételem a külföldi filmkönyvekkel kapcsolatos. Miért nem írnak hosszabban az olasz filmkönyvekről, hiszen közismert, hogy egész Európában talán az olasz filmkönyvkiadás a legfejlettebb?

 

Bánk Melinda

(Budapest)

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/07 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7021