KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/június
KRÓNIKA
• Pošová Kateřina: Rudolf Hrušínský
MAGYAR FILM
• Margócsy István: Kinek a szemével? Sátántangó
• Esterházy Péter: Egy nagyszabású Sátántangó
• Kovács András Bálint: A falfelület is történet Beszélgetés Tarr Bélával és Hranitzky Ágnessel

• Eörsi István: Kitérő: Buñuel (2.) Időm Gombrowicz-csal
• Báron György: A mi nagy városunk Rövidre vágva
• Gál Ferenc: A kiégés mitológiája Rövidre vágva
TELEVÍZÓ
• B. Vörös Gizella: Virágos kert a mi szívünk Televízió
• Szabó Márta: A Berlusconi-produkció Médiakirályok, hercegek, grófok
• Várkonyi Tibor: Híradósztárok Francia tévéháború

• Bojár Iván András: Ölhet a művészet? A rombolás építészete (2.)
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Egy negyedmosoly Giulietta Masina

• Kömlődi Ferenc: A Phoenix Hollywood halott istenei
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Micimackó háborúba megy Utrius
• Ardai Zoltán: Intra-Terrestrial Kiss Vakond
• Schubert Gusztáv: Az Ember-lépték És ne vígy minket kísértésbe
• Bikácsy Gergely: Billentyűszerelem Zongoralecke
LÁTTUK MÉG
• Reményi József Tamás: Vágyak vonzásában
• Hirsch Tibor: Tombstone – halott város
• Tamás Amaryllis: Csekkben a tenger
• Asbóth Emil: Az utolsó törvényen kívüli
• Mockler János: Szellem a gépben
• Turcsányi Sándor: Tűréshatár
• Harmat György: Elbaltázott nászéjszaka

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

César Budapesten

N. N.

Budapesten a Fő utcában megnyílt az új Francia Intézet. A César-díjas francia filmek fesztiválján egy tucat, eddig Magyarországon nem vetített alkotást mutattak be: Louis Malle: Milou májusban, Maurice Pialat: Van Gogh, Claude Chabrol: Madame Bovary, Miloš Forman: Valmont, Alain Corneau: Indiai álom, A világ minden reggele, Bertrand Tavernier: Az élet és semmi más, Gerard Jugnot: Rendkívüli korszak, Bruno Nuyten: Camille Claudel, Christian Vincent: A diszkrét lány, Laurent Haynemann: Az öreg hölgy, aki tengerben mászkált, Yves Robert: Apám dicsősége, Anyám kastélya, J-P. Jeunet – M. Caro: Delicatessen, Jaco van Dormael: Totò, a hős, Leos Carax: A Pont Neuf szerelmesei (ez utóbbi minden idők legdrágább francia filmje).

A változatos program rendkívüli filmeseménnyel kezdődött: levetítették a Mahabharátát, Peter Brook ötórás filmjét. Az indiai eposzt Jean-Claude Carrière írta színpadra. 1985-ben Avignonban mutatták be, majd az előadás alapján született a film. A bemutatóra megérkezett Peter Brook és Jean-Claude Carrière is.

A Filmvilág következő számában Buñuel, Godard, Wajda, Osima, Forman, Ferreri forgatókönyvírója, Carrière beszél a rendezőkről és a közös munkáról, arról például, hogyan született A burzsoázia diszkrét bája vagy a Mentse aki tudja (az életét) egy-egy jelenete, meg arról, mit jelent Síva négy karja a Mahabharátában.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/07 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=503