KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/július
KRÓNIKA
• Keresztury Dezső: Egy költő-filmes – Gyöngyössy Imre emlékére –
• N. N.: Lohr Ferenc
MÉDIA
• Szilágyi Ákos: Orosz médiatáj, magyar ecsettel
• Várkonyi Tibor: A látványosság-állam Politikusok a képernyőn
CYBERVILÁG
• Almási Miklós: A néző belép a képbe Digitalizált tévémozi
ANIMÁCIÓ
• Reisenbüchler Sándor: Norsteinről jut eszembe A rajzfilm Mozartja
• Antal István: Változatok sötét húrra ©vankmajer csodaországa

• Dániel Ferenc: Ki alkalmas a megváltásra? Viridiana
• Bikácsy Gergely: El Rey
FESZTIVÁL
• Hegyi Gyula: A kivonulás szomorúsága Portugál filmhét
• Báron György: Fényírók Mediawave

• Hirsch Tibor: Másmozi A Másképp Alapítvány a Cirko-Gejzírről
• Kovács András Bálint: Megnyitó-töredékek egy kisebbségi mozihoz
• Hirsch Tibor: Megnyitó-töredékek egy kisebbségi mozihoz
• Bakács Tibor Settenkedő: A nyúl nem is létezik Amatőrfilm
• Lányi András: Megnyitó-töredékek egy kisebbségi mozihoz
MÉDIA
• Kozma Gy. Uri: A reklám helye Reklám

• Bárdos Judit: Az olasz kapcsolat Római beszélgetés Giacomo Gambettivel
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Adios, companiero! Távol és mégis közel
• Turcsányi Sándor: Sissy Guitar Néha a csajok is úgy vannak vele
LÁTTUK MÉG
• Hirsch Tibor: A hajsza
• Kovács András Bálint: Végzet
• Mockler János: Ments meg, mert ölnöm kell!
• Tamás Amaryllis: A szomszéd nője mindig zöldebb
• Ardai Zoltán: Lángoló jég
• Kuczogi Szilvia: Tőrbe csalva
• Fáber András: Angie
• Tamás Amaryllis: Ruby Cairo

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Válogatott gyilkosok

Nevelős Zoltán

Killer Elite – amerikai, 2011. Rendezte: Gary McKendry. Írta: Ranulph Fiennes regénye alapján Matt Sherring. Kép: Simon Duggan. Zene: Reinhold Heil és Johnny Klimek. Szereplők: Jason Statham (Bryce), Robert De Niro (Hunter), Clive Owen (Logan), Dominick Purcell (Davis), Yvonne Strahovski (Anne). Gyártó: Ambiance Entertainment / Palomar Pictures. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 116 perc.

Válogatott helyszínek a világ különböző pontjairól Mexikótól Ománig, Ausztráliától Párizson át Angliáig, valamint a kora nyolcvanas évek tárgyi környezete adják a hátteret ehhez az igazi régimódian férfias akciófilmhez, amely egy megtörtént események által ihletett bestseller alapján készült. Ranulph Fiennes The Feather Men című regényében saját élményeit vette alapul a hetvenes években Ománban zajlott fegyveres konfliktusok következményeit illetően, amelyekben a brit Special Air Service (SAS) tagjaként vett részt. A film hőse egy szabadúszó zsoldos, Danny Bryce, Jason Statham alakításában, aki az önkéntes visszavonulás után kénytelen visszatérni egy utolsó munkára, amikor egy ománi kiskirály túszul ejti atyai jóbarátját – akit Robert De Niro alakít megrázóan szétesett ábrázattal. A halálos beteg sejk azt kívánja, Danny végezzen azzal a három SAS-tiszttel, akik megölték a fiait, ráadásul beismerő vallomást is vegyen fel tőlük videóra. A mesterien kivitelezett merényletek során emelkedik egyre szimpatikusabb antagonistává Clive Owen SAS-veteránja, aki védeni próbálja egykori bajtársait.

Harmadik világban vívott piszkos háború; hatalomátmentő bűnösök titkos társasága; szívdöglesztő barátnő az ausztrál tanyavilágban; a férfias összetartás megható pillanatai – a lendületes forgatókönyv az elcsépelt cselekmény- és szófordulatoktól sem visszariadva játssza le, amit a formulától elvárunk. Az Oscar-jelölt rövidfilmje után nagyjátékfilmes rendezőként most debütáló Gary McKendry munkája sikerének éppúgy kulcsfontosságú összetevője a szúrós tekintetekre épülő színjátszás, mint a parázs közelharcjelenetek, vagy a veterán járgányokra koreografált autós üldözések. Ha az alapanyag nem is nevezhető tartalmasnak, a kivitelezés színvonala és a szereplőgárda meggyőzőereje mindenképp a figyelemre méltó kategóriába emeli a produkciót.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 54-54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10904