KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/augusztus
KRÓNIKA
• Csala Károly: Christian-Jaque halálára
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Általános vérmérgezés Cannes
TÖMEGFILM
• Király Jenő: Hüllőesztétika King Kong-tanulmányok

• Békés Pál: Kampányok és ügynökök Amerikai dokumentarizmus
• Antal István: Tilos az Áhítat Jack Smith (szelleme) Budapesten
• Bérczes László: Egy másik fickó Budapesti beszélgetés John Lurie-val
• Dániel Ferenc: Legyezőjátékok monszun idején Ozu-életműsorozat
• Schubert Gusztáv: Aranykulcsocska Megszülettem, de…
• Fáber András: Az árnyék tükörképe Beszélgetés Alain Robbe-Grillet-vel
KRITIKA
• Földényi F. László: Érzelmek zűrzavara Foglalkozása: neonáci
• Bakács Tibor Settenkedő: Your Ghost Kristin Hersch
• Ardai Zoltán: Az eklektika diadala Kika
• Takács Ferenc: Kisrealista karnevál Méregzsák
LÁTTUK MÉG
• Reményi József Tamás: Kalifornia
• Hirsch Tibor: Rosszlányok
• Turcsányi Sándor: Backbeat
• Harmat György: Vipera
• Székely Gabriella: Ace Ventura – Állati zsaru
• Bíró Péter: Menekülés Absolomból
• Harmat György: Féktelenül

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Bűntársak

Tamás Amaryllis

 

Az erotikus thriller ellentmondásos terepén a kerttervező Xinia Kelly (főállásban: Jennifer Beals-szépségű, Mata Hari-talentumú tolvajlány) és a kígyótenyésztő Bram Hatcher (hivatása: nyomozó) villódzó találkozását követi a néző. Ki-ki arra veheti az irányt, amerre kalandvágya, kíváncsisága engedi.

A történet – elsősorban a színészi alakításoknak köszönhetően – a lélek és a test rejtett bonyodalmainak kiismerhetetlen tárháza. Ugyanakkor banális „cselédnóta” a szeretet és az önzés, az erotika és a túlélés ösztönlabirintusáról. Az igazságszolgáltatásnak eredetileg ellentétes pólusán álló „bűntársak” – egymás megismerésének oda-vissza játékában – a közös bűnben az ősi mitológiáihoz hasonló gigantikus zsákutcába tévednek.

S ahogy a – Mínosz király erotikus szenvedélytől megszállott hitvese és a szép fehér bika nászának torzszülöttjét rejtő – knosszoszi palota zegzugos folyosói is egyre inkább útvesztővé váltak, úgy e mai Pasziphaé-tolvajkirálynő és rendőrzubbonyba bújt kedvesének minotaurusza (a bőröndnyi pénz) sem reménykedhet túl kegyes végben. Az alkotók mindenesetre meghökkentő és kegyetlen poénnal, fondorlatos csattanóval az utolsó percekben a gyengébbik (?) gonosztevő mellé állnak.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/10 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3830