KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/szeptember
• Kovács András Bálint: Variációk a Gonoszra Holocaust és tömegkultúra
• Forgács Éva: Ellopta-e Spielberg Auschwitzot? Európa és Amerika
LÁTTUK MÉG
• Mikola Gyöngyi: Fortinbras, a szövetséges A Jó és a Rossz

• Bakács Tibor Settenkedő: Kísérleti boldogság Paramicha
• Csáky M. Caliban: Van Beszélgetés Szederkényi Júliával
FORGATÓKÖNYV
• Bereményi Géza: Levedia Részletek egy készülő film forgatókönyvéből

• Tőkei Ferenc: Játék a sárkánnyal
CYBERVILÁG
• György Péter: Szép új világkép Virtuális valóság
• Bakács Tibor Settenkedő: Melyikünk Rosencrantz? Virtuális valóság
KÖNYV
• Palotai János: Mit ér a filmtörténet, ha magyar? Gyertyán Ervin kötetéről
CD-ROM
• Kovács András Bálint: Lexikon vagy játék? Cinemania
TÖMEGFILM
• Király Jenő: A férfi – mint majom – panaszai King Kong-tanulmányok (2.)
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Jófilm Ábel a rengetegben
• Ardai Zoltán: A legenda oda Örökifjú és Tsa
• Kovács András Bálint: Pani Veronika és Mademoiselle Véronique Veronika kettős élete
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: A Flinstone-család
• Reményi József Tamás: Prizzi’s Honor
• Harmat György: Rejtélyes manhattani haláleset
• Barotányi Zoltán: A kis Buddha
• Tamás Amaryllis: A holló
• Fáber András: Végzetes ösztön – Az elemi komédia
• Mockler János: Mesterfogás
• Mockler János: Rapa Nui
• Bíró Péter: A zűr bajjal jár

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

A rotterdami filmfesztiválon bemutatták John Cassavetes legendás elsőfilmje, a New York árnyai eredeti változatát. A film elkészülte után mindössze öt alkalommal került közönség elé, majd Cassavetes több részt újraforgatott és átvágott. Az eredeti kópia ezután 45 évre eltűnt, maga a rendező sem tudott haláláig a hollétéről, miután az elveszett a New York-i földalattiban. A tekercsek évekig porosodtak a metró találttárgy-osztályán, majd aprópénzért egy pornófilm-gyűjtőhöz került, aki haláláig a padláson tartotta. Az unoka által felfedezett kópia a Cassavetes-szakértő Ray Carney jóvoltából került be a fesztivál programjába.

 

*

 

Mike Figgis hét évvel látványos távozása után visszatért a stúdiófilmek biztonságos talajára: a Time Code és a Hotel merész digitális kísérletei után komoly költségvetésű, hagyományos thrillert készített Cold Creek Manor címmel egy öreg vidéki házba költöző amerikai családról, akiket az előző tulajdonos mindenáron távozásra akar kényszeríteni. Főszerepben: Dennis Quaid, Sharon Stone és Juliette Lewis.

 

*

 

Theo Angelopoulos hozzálátott saját Gyűrűk Ura-vállalkozásához: a hatalmas költségvetéssel (18 millió euróból) készülő Trilógia Görögország 20. századi történelmét mutatja be egyetlen nő, Eleni sorsán keresztül. Az első rész, amely a Könnyező mezők címet kapta, 1919-ben indul Odesszában, és a második világháború eseményeivel zárul; a Harmadik szárny 1953 és 1974 között játszódik, az Örök visszatérés pedig az idős Eleni visszaemlékezését és unokáinak történetét mutatja be. A kész trilógia bemutatóját Angelopoulos az idei cannes-i fesztiválra tervezi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/03 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1853