KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/február
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Lancester és Volonté
• Perjés Géza: Nyilatkozat
MAGYAR FILM
• Kovács András Bálint: Krém torta nélkül A magyar film és a közönség
• Gothár Péter: Részleg-részletek Nem vagyunk divatban
• Bérczes László: Nem más Beszélgetés Elek Judittal
• Janisch Attila: „A Föld se volt más, mint egy fölborult fazék” Beszélgetés Szász Jánossal
1895–1995
• Kelecsényi László: [Krúdy tárcájáról]
• Krúdy Gyula: A fény hőse Pesti levelek

• Király Jenő: Frankenstein és Faust Frankenstein-tanulmányok (1.)
• Reményi József Tamás: Cseresznyéskert, 1936 Csalóka napfény
• Dániel Ferenc: Dosztojevszkij-mutatvány Innokentyij Szmoktunovszkij
KRITIKA
• Fábry Sándor: Zúg a Volga Vigyázz a kendődre, Tatjána!
• Forgách András: Kamu A pestis
LÁTTUK MÉG
• Tamás Amaryllis: Függőkertek
• Glauziusz Tamás: Mina Tannenbaum
• Nagy Gergely: Végsebesség
• Takács Ferenc: Négy esküvő és egy temetés
• Mockler János: Hegylakó 3.
• Asbóth Emil: Junior

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Egy kényelmetlen tanú

Vanicsek Péter

 

Műfaját tekintve ez a film talán krimi. Vannak benne bűnök, bűnözők, bűnüldözők és természetesen áldozatok. De hiányzik a műfaj összes többi ismérve: a kaland, az izgalom, a csavaros eszű nyomozó. A filmben nincs egy jelenet, egy villanás, amely magasabb színvonalú volna, mint amilyeneket az átlagos, oktató célzatú rendőrfilmekben láthatunk. Részletesen megismerkedhetünk a számítógépes bűnüldözés eszköztárával; láthatjuk, milyen mintaszerű precizitással hajtják végre a derék rendőrök a riadót, még egy árva kis nyom sincs a kezükben; követjük, miként figyelnek meg egy területet, s miként továbbítják jelentéseiket öklömnyi mikrofonokba – történetesen egy temető komor sírkövei között.

A rendezés bosszantó hibáit csak a dramaturgia jellegtelen fordulatai, erősen papirosízű párbeszédei, a kifejezetten unalmas, statikus kamerakezelés, a mulattatóan irreális világítás múlja felül. Illetve alul.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/08 47. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6867