KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/április
KRÓNIKA
• Dániel Ferenc: Miskin infarktus előtt
FILMSZEMLE
• Mikola Gyöngyi: Napilapok zsellérei Szemle-töredékek
• Ardai Zoltán: Lassú hajó Kína felé Dokumentumszemle
• Kovács András: Párbeszéd a közönséggel A zsűrielnök jegyzetei
• N. N.: A 26. Magyar Filmszemle díjai
• Székely Gabriella: Berend Iván gyémántjai Beszélgetés Simó Sándorral
• Bakács Tibor Settenkedő: És a vonat megy... Beszélgetés Pacskovszky Józseffel
• Bérczes László: Mozi van Lumière-tekercsek
• Bóna László: Jákob oszlopa A kövek üzenete
KRITIKA
• Radnóti Sándor: Weisz Gizella A részleg
• Almási Miklós: Legenda csak egy van Megint Tanú
• Hegyi Gyula: Lefele könnyebb Törvénytelen
• Kovács András Bálint: Az erőszak léhasága Ponyvaregény
• Schubert Gusztáv: A ponyvahősök lázadása Interjú a vámpírral
1895–1995
• Forgács Éva: A megmozdított kép Moholy-Nagy László
• Molnár Gál Péter: Egy ázsiai Párizsban Mozzsukin

• Fáber András: Mozarttól keletre Beszélgetés Lucian Pintiliével
KÖNYV
• Györffy Miklós: Ha én filmlexikont szerkesztenék Lexikon
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Egyszerű emberek
• Fáber András: Zaklatás
• Nagy Gergely: Camilla
• Harmat György: A Maszk
• Sneé Péter: Halálugrás
• Barotányi Zoltán: Parazita
• Turcsányi Sándor: Promenád a gyönyörbe
• Tamás Amaryllis: Egy apáca szerelme

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Szívinfarktus következtében elhunyt Jean-Yves Escoffier. A kiváló operatőr, aki pályáját Leos Carax alkotótársaként kezdte, s a Good Will Hunting, a Betty nővér és a Gummo operatőreként lett világhírű, épp Wong Kar-wai sci-fi munkája, a 2046 forgatásán dolgozott és részt vett volna Az ördögűző új epizódjában is.

 

*

 

Danny Boyle legújabb filmjét kizárólag gyermekszereplőkkel forgatja: a Millions története az euro bevezetése előtti napokban játszódik, épp karácsony idején, amikor a maroknyi főhős kénytelen minden áron megszabadulni több millió illegálisan szerzett fonttól.

 

*

 

Roger Avary (A vonzás szabályai) miközben második Bret Easton Ellis-adaptációját, a Glamoramáját forgatja, a Gala Dalí című film előkészületeibe is belefogott: a szürrealista festő és fenomén szerepére kiszemelt Adrien Brody (A zongorista) Oscar-díja sokat lendíthet a produkción.

 

*

 

Harold Pinter leporolni készül Mankiewicz méltatlanul elfeledett bűnügyi remekét, A kopót (Sleuth, 1972). A csavaros történethez jobban illenék az Egérfogó cím: egy híres krimiszerző (Michael Caine) felbéreli felesége gyanútlan szeretőjét (Jude Law), hogy hajtson végre álbetörést a villájában. Rajta veszt, a bestselleríró inkább „tárgyi bizonyítéknak” használja bűntársát a biztosítási csalásban, és lelövi, ám hamarosan rajta is beteljesedni látszik a végzet: egy élesszemű nyomozó érkezik a villába.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2377