KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/május
KRÓNIKA
• Agora : Az Agora pályázat eredménye
• N. N.: Helyesbítés
• Györffy Miklós: Helyesbítés
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Visszfény Berlini jegyzetek
ANIMÁCIÓ
• Márton László: A kisgólem szétmállik ©vankmajer Faustja
• Turcsányi Sándor: Faust háza ©vankmajer Prágája
RETROSPEKTÍV
• Ardai Zoltán: Szerződés a ripaccsal Faust, 1926

• Simándi Júlia: Újra: vajúdás vagy haláltusa BBS
1895–1995
• Bikácsy Gergely: Az álarcos álomtrombita Hódolat Fantômasnak
• Kömlődi Ferenc: Az őrült szerelem költője Frank Borzage
HORROR
• Janisch Attila: Ki nyitotta ki az ajtót? The Shining (Ragyogás)

• Várkonyi Tibor: Elszabadult pokol Algéria filmje
TELEVÍZÓ
• Földényi F. László: A csábítás hétköznapjai Műholdas sikerek

• Macskássy Kati: A naturfilm véget ér John Halas (1912–1995)
• Turcsányi Sándor: Mit tehet a költő Ivan Csonkin és a többiek
KRITIKA
• Báron György: Álarc, halálarc Esti Kornél csodálatos utazása
LÁTTUK MÉG
• Hirsch Tibor: Álmaim asszonya
• Hegyi Gyula: A remény rabjai
• Ambrus Judit: Szenvedélyek viharában
• Barotányi Zoltán: Csillagkapu
• Nánay Bence: I. Q. – A szerelem relatív
• Tamás Amaryllis: Blue Sky – Kék ég
• Sneé Péter: Báránybőrben

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

9 és 1/2 hét

Tamás Amaryllis

 

Melodrámának álcázott szoftpornó: a szerelmet kereső szirén (Kim Basinger) és a „bujakórban” szenvedő „titokzatos” ügynök (Mickey Rourke) erotikus kalandja.

A gyengéd és türelmes John kisfiús tekintetétől azonnal elcsábuló Elizabeth kezdetben mindenre gondol, csak arra nem, hogy egy megtervezett, aljas színjáték szinte hipnotizált szereplője lesz. Hogy a szerelmi tivornyában a Férfi a kilenc és fél hét alatt eljut majd a végsőkig: megalázza, csak azért, hogy megtudja, egészen a hatalmában tartja-e. Feltehetően a női nem rabjaként vált zsarnokká a nők felett, a rövid és szenvedélyes kapcsolatukat átszövő heves szexualitás csak taktikai lépés. A teljes kiszolgáltatottságig a Nőt mégsem ez, hanem feltétlen odaadása juttatja el. Elizabethnek a viszonzás követelménye nélküli szeretni tudást, Johnnak a másikban való feloldódás kockázatát kellene vállalni... Mindkettőjükből hiányzik a szeretet a másik iránt, így a – benne lüktetni a másik sorsában – csak kínzó vágy marad. Erotikus tűzijátékuk: elszalasztott lehetőség, mert önmagukban nem képesek a szeretetet észrevenni. Küzdelmük a tökéletes nemiségért Boris Vian-i figurákéhoz hasonló, mintha a botrányos Köpök a sírotokra vad erotikája elevenedne meg a filmkockákon, e filmes bestsellerből azonban hiányzik a viani együttérzés. „Dehát Amerikában nem csinálnak nagy ügyet az olyan formák kisajátításából, amelyek sikerrel kecsegtetnek”.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1990/01 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4687