KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/június
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Ginger Rogers (1911-1995)

• Spiró György: A bűn színpada Égi manna
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Varga Balázs: Godard és a Coca-Cola gyermekei Az amerikai függetlenek

• Almási Miklós: Hozott anyagból dolgozunk A „remake”
• Fáber András: Egy vagány Szűz Jeanne d’Arc színeváltozása
• Szilágyi Ákos: Levelek a Zónából Szergej Paradzsanov
1895–1995
• Péterffy Gabriella: Hét tenger ördöge Kertész Mihály kalandfilmjei
• Molnár Gál Péter: Az extra Artaud, a filmszínész
ANIMÁCIÓ
• Antal István: A tustoll-kamera Japán animáció
MAGYAR MŰHELY
• Tamás Amaryllis: Zseniális túlélők Beszélgetés Dettre Gáborral
• Ozsda Erika: Minden a kamera előtt Filmfőiskola
KÖNYV
• Györffy Miklós: Mester tanítványok nélkül Beszélgetések Szabó Istvánnal
KRITIKA
• Báron György: Szolgai Művek Elektra, avagy…
• Hirsch Tibor: Vízállásjelentés Rablóhal
• Molnár Gál Péter: Az antitalentum titka Ed Wood
LÁTTUK MÉG
• Hirsch Tibor: Mielőtt felkel a nap…
• Gelencsér Gábor: Eső előtt
• Takács Ferenc: Bárhol, bármit, bármikor…
• Ambrus Judit: Kisasszonyok
• Tamás Amaryllis: Egy igaz ügy
• Barotányi Zoltán: Streetfighter – Harc a végsőkig
• Mockler János: F. uss T. ovább W. ells

• Bíró Péter: A reklámzabálók éjszakája Reklám

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nekem 8

Tamás Amaryllis

 

A pezsgő komédia, fergeteges blődli mosolyognivaló együgyűségével, váratlan gegkavalkádjával – Tim Robbins és Martin Lawrence színészi jutalomjátéka.

A feleségébe szerelmes, nagyranőtt „iskolásfiú”, a reklámszakember Nick Beam egy szép napon kínos félreértéshez igazítja további sorsát. Féltékenységének mitikus hatóereje szinte médiummá változtatja, transz-állapotban fordul ki önmagából. A lelkében még mindig együtt van kedvesség, ragaszkodás, szerelem, szeretet, harag, féltés, kegyetlenség – de jóideig hagyja, hogy letaglózza s mértéktelenné növekedjék benne a féltékenység ördöge, akár valamifajta érzékfeletti démon. Amikor eredendően béketűrő alaptermészetén eluralkodik a mánia, egyre távolabb kerül önmaga újrahódításának lehetőségétől.

A káoszban Nick útjába kerül a munkanélküli T. Paul, aki éppen a dilettáns rablóból profivá válást gyakorolná hősünkön. Az idegen családjával kialakuló bizarr „akolmeleg” kapcsolat segíti hozzá Nick Beamet, hogy helyretolja a „kizökkent időt”, hogy biztonságra áhítozó, alaptalan félelme agycsapásra megszűnjön, hogy az árnyékos oldalról újra átsétálhasson a gyanútlan szerelmes időtlen kamasz-dimenziójába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/09 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1587