KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/június
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Ginger Rogers (1911-1995)

• Spiró György: A bűn színpada Égi manna
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Varga Balázs: Godard és a Coca-Cola gyermekei Az amerikai függetlenek

• Almási Miklós: Hozott anyagból dolgozunk A „remake”
• Fáber András: Egy vagány Szűz Jeanne d’Arc színeváltozása
• Szilágyi Ákos: Levelek a Zónából Szergej Paradzsanov
1895–1995
• Péterffy Gabriella: Hét tenger ördöge Kertész Mihály kalandfilmjei
• Molnár Gál Péter: Az extra Artaud, a filmszínész
ANIMÁCIÓ
• Antal István: A tustoll-kamera Japán animáció
MAGYAR MŰHELY
• Tamás Amaryllis: Zseniális túlélők Beszélgetés Dettre Gáborral
• Ozsda Erika: Minden a kamera előtt Filmfőiskola
KÖNYV
• Györffy Miklós: Mester tanítványok nélkül Beszélgetések Szabó Istvánnal
KRITIKA
• Báron György: Szolgai Művek Elektra, avagy…
• Hirsch Tibor: Vízállásjelentés Rablóhal
• Molnár Gál Péter: Az antitalentum titka Ed Wood
LÁTTUK MÉG
• Hirsch Tibor: Mielőtt felkel a nap…
• Gelencsér Gábor: Eső előtt
• Takács Ferenc: Bárhol, bármit, bármikor…
• Ambrus Judit: Kisasszonyok
• Tamás Amaryllis: Egy igaz ügy
• Barotányi Zoltán: Streetfighter – Harc a végsőkig
• Mockler János: F. uss T. ovább W. ells

• Bíró Péter: A reklámzabálók éjszakája Reklám

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Válasz Bese Károly filmbarátnak

Szemadám György

 

Bizony, Filmbaráttól példás leckét kaptam én most türelemből és szeretetből, hiszen kritikámat nemes egyszerűséggel csak hülyeségnek, engem pedig betegnek titulál. Utóbbi gesztusával nagyvonalúan félretolva azt az eddig általánosan elfogadottnak hitt normát, mely szerint a művet lehet kritizálni, sértegetni, sőt pocskondiázni, de a mű ürügyén a szerzőt nem. Ezt természetesen (még) én sem tettem Nepp Józseffel.

Filmbarát levelét olvasva nem csodálkozom azon, hogy a Hófehér, melyben itt-ott számomra bántóan torz és ízléstelen mozzanatok vannak, Filmbarát rokonszenvével találkozott. No persze: „De gustibus non est disputandum” – még Woody Allen emlői vonatkozásában sem.

Ami pedig Filmbarát írásának szellemi magvát alkotja: jelentem, megtanultam, hogy a rajzfilmnél az „... a lényeg, hogy maradandó nyomot hagyjon a filmművészetben...”. Tetszetős és főleg alapos elmélet! Nekem nem jutott volna eszembe! Szerintem egy egyszerű filmbarátnak sem...

 

Szemadám György

Budapest


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1984/10 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6289


előző 1 következőúj komment

orbus#1 dátum: 2018-02-26 09:32Válasz
A filmbarát szövegét is illett volna hozni, és nem csak a fotó verzióban. Volt annyira összefogott és színvonalas, mint az eredeti Szemadám-kritika.