KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/augusztus
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Lana Turner (1920-1995)
• Szőke András: Kiskáté film-színház- képzőművészeti tábor
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Az ártatlan Cannes
• Kézdi-Kovács Zsolt: Múlt idő van Cannes
• N. N.: A fesztivál díjai Cannes, 1995
GREENAWAY
• Nádasdy Ádám: A költő, a fordító, a rendezője meg a tévéfilmje Dante/Pokol

• Kömlődi Ferenc: Egy európai Twin Peaks Lars von Trier tévésorozata
1895–1995
• Kőniger Miklós: Nyolcvanhárom koffer Dietrich a berlini Gropiushausban
• Bárdos Judit: Ne a színész sírjon Római beszélgetés Perczel Zitával

• Csejdy András: Vér és verejték Brando
LENGYEL FILM
• Antal István: A tükör képe Régi lengyel vizsgafilmek
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Mellé Égi manna
• Lőrincz Éva: Kell-e púder az ombudsnőnek? Női magazinok

• Bíró Péter: Párizs haladóknak Videó
KRITIKA
• Bori Erzsébet: A bűnök edénye Martha
• Turcsányi Sándor: Ed Wood (Miszter) rózsaszínben Csapnivaló
• Hegyi Gyula: Túl a Delfin-zátonyon Muriel esküvője
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Elvarázsolt április
• Báron György: A szörnyeteg
• Fáber András: Miami rapszódia
• Barna György: Kétfejű sárkány
• Tamás Amaryllis: Gyorsabb a halálnál
• Barotányi Zoltán: Airborne
• Harmat György: Az élet mindig drága

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Michel Ciment; Giacomo Gambetti

Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat

N. N.

 

Michel Ciment

 

1938-ban született. A Párizsi Egyetem Amerikai Kultúra elnevezésű tanszékének tanára; a „Positif” című filmfolyóirat szerkesztő bizottsági tagja: rendszeres munkatársa a következő lapoknak: „L’Express”, L’Avant-Scène du Cinéma”, „La Quinzaine Littéraire”, „Le Magazine Littéraire”, „International Film Guide”. Megjelent könyvei: „Erich Von Stroheim”, Anthologie du Cinéma, 1967; „Kazan par Kazan”, Stock, 1973; „Le Dossier Rosi”, Stock, 1976; „Le Livre de Losey”, Stock, 1979. Társszerzője a „Second Wave” (London, Studio Vista, 1972) és a „Focus on the Science-Fiction Film” (New York, Prentice Hall, 1972) című könyveknek.

 

 

Giacomo Gambetti

 

1933-ban született Imolában (Emilia-Romagna, Olaszország). Tanulmányait a Bolognai Egyetem Jogi Fakultásán végezte; alkotmányjogból doktorált. 1948-ban kapcsolódott be a filmklubmozgalomba; 1950 óta ír filmkritikákat, filmtörténeti és -elméleti tanulmányokat, előbb napilapokba, később a legismertebb olasz szakfolyóiratokba. Számos olaszországi és külföldi filmfesztivál szervezésében vesz részt, hol a válogató bizottság, hol az igazgatóság, illetve a zsűri tagjaként. 1968–7l-ig a „Bianco e Nero” című szakfolyóirat főszerkesztője; 1974–80-ig a „Rivista del Cinematografo” főmunkatársa és szerkesztő bizottsági tagja. 1974 júniusától 1979 júliusáig a Velencei Biennálé Film- és Televízióművészeti szekciójának igazgatója. 1956–71-ig az Olasz Filmújságírók Szakszervezetének vezetőségi tagja: 1971 óta alapító vezetőségi tagja az Olasz Filmkritikusok Szakszervezetének; 1978 óta az Olasz Filmklubok Nemzeti Szövetségének elnöke. – 1964–1977-ig a milánói Garzanti Kiadó filmkönyveinek sorozatszerkesztője; forgatókönyveket és dokumentációs anyagokat tartalmazó köteteket szerkesztett többek között Pasolini („Máté evangéliuma”, „Medea”, „Madarak és madárkák”); Olmi („És jött egy ember”); Bellocchio („Öklök a zsebben”) című filmjeiről; tanulmánykötetet publikált „Come si guarda il film cinema: coscienza di un fenomeno” (Hogyan nézzünk filmet – a filmművészet: egy jelenség lelkiismerete – Ed. Galeati, Bologna, 1958) címmel; jelenleg több kritikai és filmtörténeti tárgyú könyve van sajtó alatt. – 1961 óta a RAI (az olasz televízió) főmunkatársa, ahol filmkritikai és produceri tevékenységet folytat, s több filmművészeti témájú műsor (pl. a „16/35” című filmkritikai szemle) szerkesztője.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/03 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7960