KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/október
KRÓNIKA
• Pintér Judit: Nanni Loy (1925-1995)
MAGYAR FILM
• Peternák Miklós: A titán és a szirén Bódy Gábor: Írások a hagyatékból
• Bódy Gábor: A titán és a szirén Írások a hagyatékból
• Peternák Miklós: A film nem avul Beszélgetés Bódy Gáborral
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Életképek a hátországból Egy film előmunkálatai
• Zsugán István: A hetedik szoba Mészáros Márta új filmjéről

• Bikácsy Gergely: Vízbemerengők, avagy Pirandello levelei Olasz film, anno zero
• Csantavéri Júlia: Szegények mozija Beszélgetés Marco Ferrerivel
• Kozma György: Delírium filmens Leos Carax
1895–1995
• Molnár Gál Péter: A hallgatag bohóc Jacques Tati

• Barna György: Magyar pornó Videopiac
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Ebek harmincadján Égi manna
KRITIKA
• Fáber András: Például Proust Ébredés
• Bori Erzsébet: A másik játszik Segítség, csaló!
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Férfiak mélyrepülésben
• Déri Zsolt: Passion Fish
• Harmat György: Kongó
• Báron György: Waterworld
• Takács Ferenc: Az első lovag
• Barotányi Zoltán: Eszelős szerelem
• Barna György: A Lény
• Tamás Amaryllis: A rettenthetetlen
• Hungler Tímea: Az utolsó esély

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Kóser játszma

Tosoki Gyula

Holy Rollers – amerikai, 2010. Rendezte: Kevin Asch. Szereplők: Jesse Eisenberg, Justin Bartha, Ari Graynor. Forgalmazó: Budapest Film. 85 perc.

A kilencvenes évek végén New Yorkban felgöngyölítettek egy extasyban utazó, méretes kábítószer-hálózatot, melynek az volt a különlegessége, hogy Hollandia és az Egyesült Államok között ingázó drogfutárjai jobbára ortodox amerikai zsidók voltak. A debütáns Kevin Asch rendezõ ennek az ügynek járt utána, filmje középpontjába egy jó szándékú, de idõvel a bûn vonzásába kerülõ fiatal zsidó fiút helyezve. A Kóser játszma elsõ fele kifejezetten érdekes, a karakterek és a külsõ szemlélõ számára ismeretlen miliõ ugyanis sokat ígér, ráadásul a fõszerepet adó Jesse Eisenberg (a Social Networkben õ játszotta Mark Zuckerberget) jelenléte is imponáló. Idõvel azonban mindez megváltozik, és Sam lecsúszásának beindulásával párhuzamosan a film színvonala is zuhanórepülésbe kezd. Afféle közhelyszótárra alakul a mese, a legtöbb pillanata a hasonló leépülés-történetekbõl untig ismert klisékbõl áll össze (kitaszíttatás a családból; a régi barátok elvesztése; a fõnök nõjének csábítása stb.). Pedig a rendezõ több utat is választhatna ahhoz, hogy a munkája izgalmasságát megtartsa, sõt növelje: a bûnügyi szál erõsítésével a thriller felé vezethetné, míg a fõszereplõ belsõ konfliktusának kibontásával a dráma irányába kormányozhatná a filmet. Sajnos egyiket sem teszi, ehelyett érdektelenségbe futtatja mûvét.

Extrák: Nincsenek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10776