KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/október
KRÓNIKA
• Pintér Judit: Nanni Loy (1925-1995)
MAGYAR FILM
• Peternák Miklós: A titán és a szirén Bódy Gábor: Írások a hagyatékból
• Bódy Gábor: A titán és a szirén Írások a hagyatékból
• Peternák Miklós: A film nem avul Beszélgetés Bódy Gáborral
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Életképek a hátországból Egy film előmunkálatai
• Zsugán István: A hetedik szoba Mészáros Márta új filmjéről

• Bikácsy Gergely: Vízbemerengők, avagy Pirandello levelei Olasz film, anno zero
• Csantavéri Júlia: Szegények mozija Beszélgetés Marco Ferrerivel
• Kozma György: Delírium filmens Leos Carax
1895–1995
• Molnár Gál Péter: A hallgatag bohóc Jacques Tati

• Barna György: Magyar pornó Videopiac
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Ebek harmincadján Égi manna
KRITIKA
• Fáber András: Például Proust Ébredés
• Bori Erzsébet: A másik játszik Segítség, csaló!
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Férfiak mélyrepülésben
• Déri Zsolt: Passion Fish
• Harmat György: Kongó
• Báron György: Waterworld
• Takács Ferenc: Az első lovag
• Barotányi Zoltán: Eszelős szerelem
• Barna György: A Lény
• Tamás Amaryllis: A rettenthetetlen
• Hungler Tímea: Az utolsó esély

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tank Girl

Hungler Tímea

Egy film a Music Television napi dózisain felnőtteknek. Vigyázat: nem felnőtteknek! Ők ugyanis nem értenék azt a szövevényes utalásrendszert, amely az MTV műsorstruktúrája, valamint a Tank Girl című akció-vígjáték műfaj megjelölésű amerikai film képvilága között fennáll. Az összefüggések kibogozásához MTV-n edzett beavatottak szükségeltetnek. Olyanok, akik pár másodperces részletekből ráismernek a klasszikus videókra, kívülről fújják a szociális reklámokat, és gyermeki elragadtatottsággal adóznak Jean-Paul Gaultier legújabb ruha-perverzióinak.

Tank Aranka történetében a punk-díva küllemű Lori Petti harc- és szexedzett katonalányt alakít 2033-ban. Az elsivatagosodott Földön kegyetlen küzdelmet folytat a vízért. Barátait – az ínséges időkre való tekintettel – a Vízhivatal ipari célokra használta fel: vizet nyert belőlük. A történtek hatására Aranka bekeményít; tankot szerez, hogy válaszolhasson az élet kihívásaira. Ha öl, csak a gonoszt; ha beszél, csak hülyeségeket. Ideológiáját tekintve: hiperliberális, anti-rasszista, és, mint ezt egy kenguruval szövődő szerelme bizonyítja, állatbarát. Akárcsak az MTV.

A zenecsatorna, valamint a rajzfilm és a hagyományos mozi ötvözéséből született amerikai opusz összefüggéseinek taglalása után csupán egyetlen, talán nem elhanyagolható különbségre kell még a figyelmet felhívni. Az előbbi nézhető, az utóbbi: nézhetetlen.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/07 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=915