KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/január
KRÓNIKA
• Bikácsy Gergely: Louis Malle halálára
ZOLNAY PÁL
• Bérczes László: Retusálás nélkül In memoriam Zolnay Pál
• Székely Orsolya: Beszélgetés 1993-ból In memoriam Zolnay Pál
VÁROSVÍZIÓK
• Bojár Iván András: Rejtőző Budapest Beszélgetés Rajk Lászlóval
• Schubert Gusztáv: Zuhanás közben A gyűlölet
• Ardai Zoltán: Éjjel a telepen Hüvelyk Matyi nyomában
TITANIC
• Déri Zsolt: Az enciklopédista Beszélgetés Peter Greenawayjel
• Forgách András: Vigyázat: eredeti! Balsors
• Csejdy András: Máskéntbűnözők A néma tanú; A gyilkos; Országúti járőr
• Déri Zsolt: Inkább az ellentáborban Beszélgetés Alex Coxszal
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Száz év, s más semmi? Velence
• Kovács András Bálint: Hangok és csendek Pordenone
MULTIMÉDIA
• Nyírő András: Nyolcvan kattintással a Föld körül Infománia
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Az árván maradt bérgyilkos Égi manna
• Dániel Ferenc: Tengeri liliomok közt vezekelni? Leni Riefenstahl
LÁTTUK MÉG
• Déri Zsolt: Pigalle
• Takács Ferenc: György király
• Barna György: Georgia
• Hegyi Gyula: Hamlet, vagy amit akartok
• Vidovszky György: Az angol, aki dombra ment fel, de hegyről jött le
• Sneé Péter: Pár lépés a mennyország
• Sneé Péter: Szirének Sirens
• Ardai Zoltán: Jade
• Hungler Tímea: Dredd bíró

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ördög bújt beléd

Baski Sándor

Jennifer's Body - amerikai, 2009. Rendezte: Karyn Kusama. Írta: Diablo Cody.Kép: M. David Mullen. Zene: Theodore Shapiro. Szereplők: Megan Fox (Jennifer), Amanda Seyfried (Needy), Johnny Simmons (Chip), Adam Brody (Wolf), J.K. Simmons (Mr. Wroblewski). Gyártó: Dune Entertainment / Fox Atomic / Hard C. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 102 perc.

A középiskolák világa, az amerikai tinifilmek tanúsága szerint, szigorú hierarchia alapján működik, a piramis alján a népszerűtlen stréberek és kívülállók állnak, a csúcsán pedig a gimnázium legszebb pompon lánya, oldalán a focicsapat kapitányával. A néző szimpátiája az előbbiekkel van, ők az őszinte, emberi karakterek, míg a felsőbb kasztba tartozók felszínes, sőt gonosz figurák. Az Ördög bújt belédben ez a képzeletbeli tápláléklánc valóságossá válik, lévén az üres fejű cheerleader itt nem csak emberileg hitvány, de valóban gonosz: miután megszállja egy démon, sorra gyilkolja le, és fogyasztja el az iskolatársakat. A Mély harapásban az önmegtartóztató szűzlány teste vált halálos fegyverré, itt, éppen fordítva, a promiszkuitást hirdető helyi femme fatale lesz a felajzott kamaszok veszte.

A történetnek azonban – úgy tűnik – nem ez az aspektusa izgatta Diablo Cody forgatókönyvírót, akinek a Juno után ez a második munkája. A tinédzser terhességet feldolgozó dramedy-hez hasonlóan ezúttal is fiatalosnak szánt, szellemes egysorosokban és popkulturális utalásokban gazdag dialógusokat ad a szereplők szájába. A mesterkélt szövegek gyaníthatóan a tinifilmes sablonokat hivatottak kifigurázni, esetleg szándékosan camp-hatást kelteni, a produkció többi résztvevője azonban vélhetőleg egy „hagyományos” tini-horror leforgatására kapott megbízást, a végeredmény ugyanis alig különbözik a műfaj irónia-mentes darabjaitól.

Tény viszont, hogy az Ördög bújt beléd nézői nem a történet miatt váltanak jegyet a filmre, az úgy nevezett high conceptet itt maga a szereposztás jelenti. Az a bizonyos test (az eredeti cím: Jennifer’s body) itt egyértelműen Megan Foxot jelöli. A filmvilág jelenlegi egyes számú szex-ikonja kellően hiteles a démoni férfifaló szerepében; más kérdés, hogy az erotikus jeleneteknél a kamera szemérmesen elfordul, így végül a film még a saját célközönségét is cserben hagyja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/11 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9972