|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
DVDSzex a netenVarga Zoltán
Middle Men – amerikai, 2010. Rendezte: George Gallo. Szereplők: Luke Wilson, Giovanni Ribisi, Kevin Pollack. Forgalmazó: Select. 108 perc. Pajzán tinivígjátékot sejtet a magyar cím, holott az eredeti Middle Men illedelmesen a fõhõsre fókuszál, az eladók és a fogyasztók között közvetítõ kereskedelmi szakemberre, aki jelen esetben az internetes pornográfia számlázási manõvereit bonyolítja le. A Luke Wilson által játszott Jack Harris – aki egyben narrátora is a visszapillantásokban megelevenedõ cselekménynek – mérhetetlenül meggazdagodik ebbõl, a vagyonnal azonban együtt jár rosszakarói s kényszerû maffiakapcsolatai számának ugrásszerû megnövekedése is, amit elkerülhetetlen morális válsága súlyosbít, amely elõbb házasságát látszik fölemészteni, utóbb családját sodorja életveszélybe. A valós események szabados feldolgozásából született Szex a neten a Boogie Nights nosztalgikus pornókultuszát és a Nagymenõk lehengerlõ gengsztertablóját is megidézi (az internetes oldalak létrehozásával elért gazdagság okán pedig a Közösségi hálóval is rokon), ám a két nagy példaképnek csak sápadt örököse. Bár a kaliforniai miliõ megjelenítése és az 1997–2004 közötti idõszak felidézése hangulatos és találó – kivált azok a montázsszekvenciák ragyogóak, amelyeket Harris ironikus szövege erõsít –, a történések olyan pályát járnak be, amelyet számtalanszor láthattunk már, miközben bizonyos jelenetek elnagyoltsága és kínos mellékszálak (fõleg a terroristák pornófüggésérõl) ugyancsak rontanak az összképen. Kárpótolhat viszont az erõs színészgárda: Wilson mellett Giovanni Ribisi (mint a netpornót kieszelõ drogos kretének egyike), James Caan (egy hitvány ügyvéd bõrében) és Rade Serbedzija (orosz gengsztervezérként) gondoskodnak róla, hogy minõségi tálalásban kapjunk egy csokorra valót jórészt vérlázítóan degenerált és/vagy aljas karakterekbõl.
Extrák: audiokommentár, kimaradt jelenetek, alternatív jelenetek, bakiparádé, pofonmontázs.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1138 átlag: 5.68 |
|
|
|
|