|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziFocus – A látszat csalGéczi Zoltán
Focus – amerikai, 2015. Rendezte és írta: John Regua és Glenn Ficarra. Kép: Xavier Perez Grobet. Zene: Nick Urata. Szereplők: Will Smith (Nicky), Margot Robbie (Jess), Gerald McRaney (Ownes), Robert Taylor (McEwen). Gyártó: Zaftig Films / Kramer & Sigman Films. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 104 perc.
„A nagy balhé nem több mint fantáziakép. Mi
mennyiségre hajtunk.” – inti Will Smith karaktere a hétpróbás mestertolvajok
bandájához frissen csatlakozott, szőke újonclányt. Alighanem ugyanez az elv
vezethette Glenn Ficarra és John Requa munkáját is; az összeszokott
forgatókönyvíró-rendező páros (Tapló
Télapó, Őrült, dilis, szerelem)
szándéka a volumen behúzása, egy nemzetközi sikerfilm forgatása lehetett, amely
a két legnépszerűbb zsáner, a krimi és a romantika elemeit ötvözi.
Miután a forgatókönyvet
búbánatos közhelyek és irritálóan mesterkélt fordulatok sokasága terheli, ezt a
mutatványt két embernek kellene érdemben felvállalnia, ám eleve nem kevés
aggályt kelt az a körülmény, hogy a főszereplők a helyettes helyetteseként,
beugró alapon vállalták a forgatást. A karrierjének ugyancsak hanyatló
szakaszában lévő Will Smith (szerepét eredetileg Ryan Gosling, Brad Pitt, majd
Ben Affleck volt hivatott eljátszani) A
Föld után kolosszális bukását követően ritkán exponálja magát a vásznon,
ahogy az új ausztrál üdvöske, a tündöklően szép Margot Robbie is az utolsó
pillanatban lépett a fedélzetre.
A Focus: A látszat csal dramaturgiai üresjárataiban – merthogy ebből
is akad néhány – óhatatlanul is referenciák után kutat a néző agya, miszerint a
dél-koreai The Thieves mennyivel
stílusosabb és vagányabb, a Szemfényvesztők
pedig mennyivel intelligensebb, ugyanakkor az is szembeszökő, mily szorgos
igyekezettel próbálták rekonstruálni a Mint
a kámfor lefegyverző intimitást sugárzó romantikus duettjeit, ám a
hirtelenjében összeverbuvált páros merőben alkalmatlannak bizonyult erre a
feladatra. Végső elszámolás tekintetében nincsenek megbocsáthatatlan hibák vagy
hiányosságok, nehéz volna kifejezetten utálni ezt a természeténél fogva ódivatú
filmet, ugyanakkor szeretni sem lehetséges; hervatag és középszerű produkció, a
minden szempontból felesleges mozik példaértékű képviselője.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 127 átlag: 5.61 |
|
|
|
|