|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziCsábítunk és védünkCsiger Ádám
Hot Pursuit – amerikai, 2015. Rendezte: Anne Fletcher. Írta: David Feeney és John Quintance. Kép: Priscilla Nedd-Friendly. Zene: Christophe Beck. Szereplők: Reese Witherspoon (Cooper), Sifía Vergara (Daniella), Michel Mosley (Dixon), Matthew Del Negro (Hauser), Robert Kazinsky (Randy). Gyártó: MGM / New Line Cinema / Pacific Standard. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 90 perc.
Reese Witherspoon hasonló karaktert játszik
Anne Fletcher idei filmjében, mint Sandra Bullock a Női szervekben: ügybuzgó, karót nyelt rendőre is a tökéletes
ellentétével kénytelen megbarátkozni, aki ezúttal Melissa McCarthy mocskos
szájú és túlsúlyos zsaruja helyett egy kartell-tag bombázó felesége (a szintén
neves komika, Sofía Vergara alakításában). A műfaj tehát ismét a buddy comedy női verziója, míg azonban a Női szervek a zsarufilmeket idézte, ez
a film inkább a 48 órát, mivel a
nyomozó oldalán egy más etnikumú, simlis civilt vonultat fel. A latin feleség
koronatanú egy érinthetetlen kartell-vezér elleni nyomozásban, ám a testőrnek
alkalmas detektívek jó eséllyel korruptak, így aztán egy ambiciózus aktakukac
kapja a feladatot, hogy szállítsa le a nőt biztonságban a tárgyalás
helyszínére. A mocskos zsaruknak köszönhetően pedig nem csak a kartell, de a
rendőri szervek is vadászni kezdenek rájuk, ezért a történet hamarosan rázós
road movie-ba fordul.
Míg a Koszorúslányok
óta összeszokott Paul Fieg és McCarthy humora a szebbik nem válasza volt a
gyomorforgató, profán és altesti komikumra, addig a női vígjátékokra (27 idegen igen, Nász-ajánlat) és road
movie-ra (Szeka-túra) szakosodott Fletcher
rendezése – Vergara
imázsához illően – könnyedebb
és szexibb közönségcsalogató darab. A Csábítunk
és védünkben ráadásul még egy ütős trailerre való emlékezetes poén sincs,
amit csupán az kompenzál, hogy a történetmesélés annyira lezser, hogy az már önmagában
mulatságos. Miután úgy tűnt, Witherspoon a Vadonban
nyújtott, Oscar-jelölt drámai alakításával Matthew McConaughey nyomdokaiba
léphet, új filmje visszatérés a Doktor
Szöszi világába, ami többek között Hollywood rendíthetetlen szexizmusáról
is árulkodik.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 243 átlag: 5.56 |
|
|
|
|