|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
Láttuk mégEgy meg egy az háromTamás Amaryllis
Szemet szemért, fogat fogért, vírust vírusért! – a biztonsági informatikai piac szent háborújának törvénye. Csak a kulcsszavak újak: kódgenerátor, rendszer-specifikáció, negyedik generációs nyelv... – legtöbben megálltunk a bitnél, arról is csak homályosan sejtjük, mit takar.
Mielőtt magával ragadna a szoftver-technológiák és fejlesztési módszerek örvénye – meg kell nyugtassuk a film leendő nézőit –, a számítástechnika berkeiben játszódó fergeteges komédiát a rendező Georges Lautner egy szerelmi háromszögtörténet köré kerekítette. Az informatikai ipar jeles szakértőjeként figurázza ki az érzelmek fagyhaláláig vezető, kalmárszellemű versengést. Tanmeséül blickfangos, rafinált sztorit eszelt ki. Az operációs rendszerek és riadókészültségben élő alkalmazóik világának azt a drámai pillanatát ábrázolja, amikor egy vírusparazita bejuttatása a rendszerbe egyszersmind utat nyit a természetes jogérzék járványszerű megsemmisülésének.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1496 átlag: 5.46 |
|
|
|
|