|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziDémonok között 2.Hegedüs Márk Sebestyén
The
Conjuring 2 – amerikai, 2016. Rendezte: James Wan. Írta: Chad Hayes és James
Wan. Kép: Don Burgess. Zene: Joseph Bishara. Szereplők: Patrick Wilson (Ed),
Vera Farmiga (Lorraine), Franka Potente (Anita), Frances O’Connor (Peggy),
Sterling Jerins (Judy). Gyártó: New Line Cinema / Atomic Monster. Forgalmazó:
InterCom. Szinkronizált. 133 perc.
James Wan az elmúlt 5-6 évben valóságos márkanévvé nőtte ki
magát trendteremtő horrorfilmjei révén, ám ezt elsősorban nem a pályáját
leginkább meghatározó két filmnek, a torture
porn-”műfaj” nulla kilométerköveként aposztrofálható Fűrésznek, vagy a rendező szellemházas ciklusát elindító Insidious-nak köszönheti, sokkal inkább
a 2013-as Démonok között című
opusnak, ami a horror műfajában csaknem páratlannak számító bevételei miatt
vált a Wan-franchise vízjelévé. Ezen filmnek köszönhető az is, hogy a gép addig
sem állhatott le, amíg Wan tett egy rövid akciófilmes kitérőt a Halálos iramban-sorozat hetedik
részével, és – szinte mellesleg – leforgatta minden idők egyik legmagasabb
bevételét produkáló filmjét. A rövid hiátust kitöltő mozik elkészítésében (Annabelle, Insidious 3) Wan csak producerként
volt jelen, de ezek a darabok is hasonló stiláris-tematikus jegyeket
favorizáltak, így szinte gond nélkül illeszkedtek az életműbe, még ha
látványosan alacsonyabb nívót is képviseltek.
Ezzel együtt is elmaradhatatlan volt, hogy Wan rendezőként is
visszatérjen egy újabb kísértetsztori erejéig, ami már csak azért is örömteli,
mert rémületkeltésben a maláj-ausztrál rendező valóban tehetségesebb a legtöbb
kortársánál. A Démonok között 2 sem
lett érdemek nélküli folytatás, noha a sokadjára ismételt történetséma – a
családi egységet alvilági démonok veszik célkeresztbe, akik felett csak a hit
és az összetartás győzedelmeskedhet – már a sorozat előző tételeihez mérten is
önismétlőnek hat. Különösen lesújtó ez annak fényében, hogy a rendező fél
életművét egy maréknyi horrorklasszikus (Az
ördögűző, Poltergeist, A rémület háza) maníros
újracsomagolásának szentelte. Ezt mintha az alkotók is érzékelték volna, mivel
a befejezésből ezúttal kispórolták a Wan védjegyének számító gonosz csavart –
ehelyett teljesen zárt befejezést kapunk, mintha már a művészként jó ideje
egyhelyben toporgó Wan is szívesen búcsúzna a démonhorror műfajától.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 7 átlag: 5.57 |
|
|
|
|