|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziSzex receptreÁrva Márton
Kiki, el amor se hace – spanyol, 2016. Rendezte: Paco Leon. Írta: Fernando
Perez és Paco Leon. Kép: Kiko de la Rica. Szereplők: Natalia de Molina
(Natalia), Alex Garcia (Alex), Silvia Rey (Cajera), Paco Leon (Paco), Ana Katz
(Ana). Gyártó: Vertigo Films / Telecinco Cinema / Mediaset Espana. Forgalmazó:
ADS Service. Feliratos. 102 perc.
Az alig másfél éve
bemutatott ausztrál Szexterápia
egymás mellé kanyarintott pár-történetei különc szexuális vágyak felfedezésének
ürügyén kínálták a szerelmi, illetve házastársi kapcsolatok akadályait
több-kevesebb sikerrel leküzdő őszinteség és empátia – nem túl velős, de
legalább jószándékú – tanmeséit. Az öntudatosan közhelyes (a csetlő-botló
lánykérés) vagy ironikusan valószerűtlen fordulatokat (a film végi
tömegbaleset) és olykor fajsúlyos kérdésfeltevéseket (a feleségét elaltató
szeretethiányos férfi esete) kamara-helyzetekbe sűrítő munka idén spanyol
közegben született újjá a Szex receptre
képében, amivel mindenek előtt a remake-ek ellenzői nyerték meg maguknak a
soron következő kiábrándító példát.
A családi körben
barkácsolt morbid válság-vígjátékait (az anyja és a nővére főszereplésével
készült Carmina-filmeket) maga mögött
hagyva a fősodor felé kacsintgató Paco León ugyanis épp a másik megértésére
törekvés rokonszenves gesztusát cserélte le az Eszeveszett mesékre hajazó (lásd a főcímet), néhol hisztérikusan
harsány túlzásaival és megbélyegző nézőpontjával. Mert míg a Josh Lawson
verziójában feltűnt szerepjátszók és félelemtől felizgulók útjai egy
párterápiás váróteremben keresztezték egymást, León filmje ellentmondást nem
tűrve helyezi növény- és könnyimádója véletlen találkozását a kórházi
folyosóra, beilleszkedési lehetőségek helyett részletes diagnózis után kutatva.
Így a dramaturgiai bizonytalanságok (az eljegyzési szál megkavarodó motivációi)
és a puszta extravaganciát szolgáló pluszjellemzők (a szextelefont közvetítő
jelnyelvi tolmács a selyemtől gerjed be, iguánával sokkolja randipartnereit és
tejérzékeny) is elhanyagolható gondoknak tűnnek az öncélúan provokatív
attrakciókhoz (maszturbálás a gyászmisén) és a kirekesztő ábrázolásmódhoz
(leszbikus érdeklődés, mint parafília) képest.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 6 átlag: 4.67 |
|
|
|
|