|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziJack Reacher: Nincs visszaútCsiger Ádám
Jack Reacher:
Never Go Back – amerikai, 2016. Rendezte: Edward Zwick. Írta: Lee
Child regényéből Marshall Herskovitz. Kép: Oliver Wood. Zene: Henry Jackman.
Szereplők: Tom Cruise (Reacher), Cobie Smulders (Susan), Danika Yarosh
(Samantha), Patrick Heusinger (Hunter). Gyártó: Paramount Pictures / Skydance
Media. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált.
119 perc.
A hollywoodi sequelek
látványosabbak és grandiózusabbak elődeiknél, kivéve néhány rendhagyó
folytatást, melyek alkotói próbáltak nem beleesni ebbe a csapdába, és nem
előre, hanem inkább visszaléptek egyet. A Star
Wars: Az ébredő erő főleg nosztalgiát és bevált csavarokat kínált az
előzmény-trilógia akcióorgiájához és világteremtéséhez képest, de a tökéletes
példa a retró sequelre a Mission
Impossible: Titkos nemzet. Illetve most már ez az újabb film a Tom Cruise-Christopher
McQuarrie duótól, amiről sokat elárul, hogy hatásosnak szánt, a trailerben is
megmutatott nyitójelenetében egyáltalán nincsen képkereten belüli akció.
A kiszolgált veterán
Reacher továbbra is hajléktalan, bár nem az utcán, hanem szállókon él, és
füleseket ad egykori munkaadóinak a katonai rendőrségnél. Épp randevúra hívná
női összekötőjét, amikor a csinos őrnagyot megvádolják kémkedéssel. A nyomozó
összeesküvés áldozata: egy afganisztáni ügy alkalmával darázsfészekbe nyúlt.
Reacher megszökteti: folytatniuk kell a nyomozást, hogy tisztázzák magukat, de
közben a hatóságok mellett egy privát katonai cég emberei is vadásznak rájuk.
Látványos szekvenciákban
tehát nem bővelkedik a film, még ha nem is hiányoznak belőle a harcjelenetek.
Akcióthrillerként és hard boiled
krimiként meglehetősen kiszámítható a cselekmény. Cruise hiteltelen keménykezű
héroszként, az öntudatos nőkarakter szerepe kimerül a főhős macsóságának
kompenzálásában, az antagonista pedig érdektelen. Lee Child író és Edward Zwick
rendező története inkább drámaként működik: a hős megváltását nem egy
romantikus affér hozza el, hanem az, hogy apasági keresetet nyújtottak be vele
szemben, állítólagos lánya pedig a katonai cég bérgyilkosainak célkeresztjébe
kerül. Reacher, az őrnagy és a tini fruska menekülés és nyomozás közben
családdá kovácsolódik, konfliktusaik a film fénypontjait jelentik a műfaji
szálhoz képest.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1 átlag: 5 |
|
|
|
|