|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziMinden, mindenPethő Réka
Everything, Everything –
amerikai, 2017. Rendezte: Stella Meghie. Írta: Nicola Yoon regényéből J. Mills
Goodloe. Kép: Igor Jadue-Lillo. Zene: Ludwig Göransson. Szereplők: Amandla
Stenberg (Maddy), Nick Robinson (Olly), Anika Noni Rose (Pauline), Ana de la
Reguera (Carla). Gyártó: Alloy Entertainment. Forgalmazó: Forum Hungary. Szinkronizált. 96 perc.
A „súlyosan beteg tini
szerelmes lesz” egyre duzzadó hullámát lovagolja meg a Nicola Yoon bestseller
regénye alapján készült Minden, minden,
ám félúton inkább kiszáll belőle, és más vizekre evez. A történet szerint a 18
éves Maddy olyan betegségben szenved, amely miatt allergiás a világon szinte
mindenre, ezért csak úgy maradhat életben, ha az otthonában sterilizált közeget
teremtenek, amelyet sosem hagyhat el. Ám a szomszédba beköltözik Olly, a
problémás családban élő kamaszfiú, akivel chatelni kezdenek, majd annak rendje
szerint egymásba is szeretnek: így Maddy számára az élet, amelyben eddig
létezett, többé nem lehet kielégítő.
A végtelenül középszerű,
ám tisztességesen olvasmányos alapregénynek hű adaptációja lett Stella Meghie
filmje, nem próbál semmi mást tenni azon kívül, hogy eseményről eseményre
visszamondja a cselekményt. Ha a második filmes rendezőnőt valami motiválta,
akkor az az lehetett, hogy ne legyen túl szirupos a kezei közül kikerülő
alkotás. Ennek eredményeképpen a katartikus, döntő pillanatok is teljesen
érzelemmentesen hagyják a nézőt, megalapozatlanok és kidolgozatlanok: amikor például
Maddy az életét kockáztatva kiront a házból, mert Olly összetűzésbe kerül az
apjával, értetlenül állunk a dráma előtt.
Az óvatoskodó és visszafogott
film legnagyobb hibája, hogy a tini célközönség lelki épségének védelmében egyetlen
olyan probléma felvázolásába sem áll bele, amelyekre megoldást kínálva talán
segítséget nyújthatna egy hasonló helyzetben élő kamasznak: a családját
verbálisan és fizikailag is bántalmazó apa, vagy a pszichésen súlyosan sérült
anya mindössze elmaszatolva kerülnek át a filmbe. A Minden, minden így nem más, mint megkövesedett külső burok, melyből
a belső tartalom rég eliszkolt.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 4.67 |
|
|
|
|