|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziHaverok harcaSoós Tamás Dénes
Tag –
amerikai, 2018. Rendezte: Jeff Tomsic. Írta: Russell Adams cikke alapján Mark
Steilen és Rob McKittrick. Kép: Larry Blanford. Zene: Germaine Franco.
Szereplők: Ed Helms (Hoagie), Lil Rel Howery (Reggie), Jon Hamm (Bob), Isla
Fisher (Anna), Jeremy Renner (Jerry). Gyártó: Broken Road Productions / New
Line Cinema. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált.
100 perc.
Ismét az élet, na meg
egy jelentős amerikai újság (a Wall Street Journal) cikke szolgáltatta az
ihletet az új hollywoodi vígjátéknak, amelyben egy csapat felnőtt úgy próbálja
megőrizni a gyerekkori barátságát, hogy minden évben egy hónapon keresztül
fogócskáznak. Negyven felett, családdal, kiskutyával és tisztes kispolgári
állással még ez a pofonegyszerű játék is nehezített pálya, hiszen a baráti kör
tagjai különböző városokban élnek – és nehezített azért is, mert egyik
haverjukat, Jerry-t 30 év alatt sem sikerült még soha, senkinek elkapnia.
Az eddig jobbára
ismeretlen tévés humorszaki, Jeff Tomsic ebből a történetből akár egy
korszakváltó komédiát is kihozhatott volna, ami végleg nyaralni küldi az
infantilis gyerekember Seth Rogen-féle kiadását, aki a Z-generáció hőseként a
füvezős semmittevéssel igyekezett kitolni a felnőtté válás határát, hogy az Éjszakai játékkal együtt a
harmincpluszos korosztály számára is átélhetővé tegye a gyermeki lélek
megőrzésének kihívását. De Tomsicnak nem volt ilyen ambíciója, se a barátságról
a közhelyeken túlmutató mondanivalója. Hagyja, hogy a feldobott – és igencsak
izgalmas – kérdések a barátokat egymástól eltávolító, túlzásba vitt
versenyszellemről, vagy a társaságot szétszabdaló hierarchiáról csak úgy
lógjanak a levegőben, mert azzal múlatja a kissé túlnyújtott, 100 perces
játékidőt, hogy minél több zsáner akciótípusát karikírozza a dzsungelhorrortól
a háztáji thrillerig, amikor az utolérhetetlen Jerry-t kvázi szuperhősnek teszi
meg, és olyan lassított felvételeken, elkenődő arcokkal és akrobatikus
mutatványokkal vezeti le a kergetőzéseket, mint Guy Ritchie a Sherlock Holmesban. Kétségkívül
szórakoztató nézni, ahogy a Haverok harca
frappáns stílusgyakorlatként visszavezeti az akciófilmet ősforrásához, az
abszurdba tolt burleszkhez, de szomorú közben azt látni, hogy az eredeti
történetben rejlő életörömöt és a barátság ünneplését csak szerencsesütis
szlogenekben, és nem érdekfeszítő emberi viszonyokban élhetjük át.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|