|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziA Hunter Killer-küldetésHuber Zoltán
Hunter
Killer – amerikai, 2018. Rendezte: Donovan Marsh. Írta: Don Keith és George
Wallace regényéből Jamie Moss és Arne Schmidt. Kép: Tom Marais. Zene: Trevor
Morris. Szereplők: Gerard Butler (Glass), Gary Oldman (Donnegan), Common
(Fisk), Michael Nyqvist (Andropov), Ilia Volok (Suterev). Gyártó: Original Film
/ Millennium Films / G-BASE. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált. 122 perc.
A tesztoszteron légköbméterenkénti koncentrációja
zárt, nyomás alá helyezett fémcsövekben törvényszerűen növekszik. A
tengeralattjáró eszményi macsófilmes helyszín, hisz nemcsak szűk terekbe
kényszeríti a szilaj férfihordát, de járműként és fegyverként is látványos. A
legfrissebb merülős kaland alkotói ráadásul nem elégedtek meg az egyenruhák,
műszerek és halálos veszélyek ikonográfiájával, a reagani hősideál teljes
palettáját végigzongorázzák. A világot megmentők nemcsak a víz alatt, a földön
és a levegőben is küzdenek, sorra pipálva ki az összes kötelező harci
cselekményt a lángcsóvát húzó rakétáktól a kiscsoportos kommandózásig.
A militáns fegyverpornó katonás rajongói a Hunter Killer küldetés láttán
gyakorlatilag egy jó kis hidegháborús díszszemlén érezhetik magukat. Mintha
újra 1988-at írnánk és a legmenőbb filmeket még mindig a Cannon logója vezetné
be. Ha a VICO szellemiségében magyarított, eredetileg is tökéletesen
értelmetlen, ám cserébe tényleg gránitkeménységű cím nem orientálna eléggé, az
első jelenet határozottan jelöli ki a fő irányokat. Leendő hősünket, az élet
iskolájában edződött kapitányt a havas vadonban, íjjal a kézben,
szarvasvadászat közben pillantjuk meg és innen nincs megállás. Bár a
hajmeresztő sztori nem áll túl erős lábakon és nagyjából a Vadászat a Vörös Októberre, az Atomcsapda
és Az utolsó esély fontosabb
momentumait ötvözi, a menetrendszerű akciójeleneteket egyben tartja. A szűkebb
célközönség megkapja a maga lőporos adagját, a film viszont nem annyira jó és
nem annyira rossz, hogy másokat lázba hozzon. Az egyetlen igazán bűnös
élvezetet a kortárs mezőny egyik legvalószerűtlenebb figurája, Gerald Butler
garantálja. A skót színész úgy tud takarék Nicholas Cage-üzemmódban játszani,
hogy közben mintha egészen máshol járna fejben. A nosztalgia mellett a film az
ő különös aurája miatt nem merül el teljesen a mélyben.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|