KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/május
KRÓNIKA
• Bikácsy Gergely: René Clément halálára
• Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
• Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
• Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
• Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
• Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
• Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
• Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
• Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban

• Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
• Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
• Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
• Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
• Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
• Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
• Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
• Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
• Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
• Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
• Hegyi Gyula: City Hall
• Hungler Tímea: A halál napja
• Harmat György: A gyanú árnyéka
• Hungler Tímea: Tökéletes másolat
• Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
• Tamás Amaryllis: Az esküdt

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Feketelista Hollywoodban? Az amerikai színész-szakszervezet attól tart, hogy az iraki háború ellen fellépő színészek szankciókra számíthatnak. A jobboldali Fox tévé felmérése szerint a nézők 76 %-a követeli, hogy hallgattassák el a pacifista sztárokat. Sokan szeretnék Martin Sheen eltávolítását a Fehér Ház című sorozatból, amelyben az amerikai elnököt alakítja. Sean Penn nevét pedig (akinek apja McCarthy szenátor idején már megtapasztalhatta a feketelista súlyos egzisztenciális hátrányait) épp most törölték egy filmvígjáték stáblistájáról.

 

*

 

Abel Ferrara a New York-i nehézfiúk és könnyűvérű lányok krónikása új filmjében egy sztriptízbár sűrű atmoszférájába vezeti be nézőit. A Go-go Tales azonban nem ezért lett a pletykalapok csemegéje, hanem a főszereplők miatt: úgy hírlik, Naomi Campbell és Claudia Schiffer is igent mondott a felkérésre.

 

*

 

Folytatódik a francia klasszikusokból készülő remake-ek sora. Míg Neil Jordan legfrissebb filmje, a Good Thief (Jó tolvaj) Jean-Pierre Melville első bűnügyi filmje a Bob nagyban játszik forgatókönyve alapján készült, Luc Besson produkciós cége a Királylány a feleségem kosztümös filmsikerét dolgozza fel újra Tulipános Fanfan címen – Gerard Phillipe után Vincent Perez-zel a címszerepben.

 

*

 

Hetven éves korában meghalt Stan Brakhage az amerikai kísérleti filmezés doyenje. Az ötvenes évek közepe óta majdnem négyszáz rövidfilmet készítő avantgarde művész a hollywoodi mainstreamre is hatott. Egyedülálló montázstechnikája az amerikai kísérleti film legszívesebben másolt alkotójává tette (többek között az ő nevéhez fűződik a Harcosok klubjából is ismerős szubliminális képsorok első művészi alkalmazása) – manapság olyan rendezők sorolják magukat a „tanítványai” közé, mint Martin Scorsese és David Fincher.

 

*

 

46 esztendős korában öngyilkos lett Leslie Cheung, a hong kongi filmipar legnagyobb romantikus férfisztárja (és az egyetlen, aki nyíltan felvállalta homoszexualitását): egy ötcsillagos szálloda egyik ablakából kiugorva vetett véget életének. Cheung a 80-as évektől jelentős szerepet kapott a helyi új hullám sikereiben, kivételes módon mind a kínai oldalon (Isten veled ágyasom, Csábító Hold), mind Hong Kongban (Szebb holnap, Rouge, A vadság napjai).

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/05 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2278