KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/május
KRÓNIKA
• Bikácsy Gergely: René Clément halálára
• Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
• Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
• Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
• Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
• Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
• Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
• Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
• Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban

• Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
• Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
• Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
• Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
• Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
• Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
• Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
• Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
• Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
• Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
• Hegyi Gyula: City Hall
• Hungler Tímea: A halál napja
• Harmat György: A gyanú árnyéka
• Hungler Tímea: Tökéletes másolat
• Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
• Tamás Amaryllis: Az esküdt

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tank Girl

Hungler Tímea

Egy film a Music Television napi dózisain felnőtteknek. Vigyázat: nem felnőtteknek! Ők ugyanis nem értenék azt a szövevényes utalásrendszert, amely az MTV műsorstruktúrája, valamint a Tank Girl című akció-vígjáték műfaj megjelölésű amerikai film képvilága között fennáll. Az összefüggések kibogozásához MTV-n edzett beavatottak szükségeltetnek. Olyanok, akik pár másodperces részletekből ráismernek a klasszikus videókra, kívülről fújják a szociális reklámokat, és gyermeki elragadtatottsággal adóznak Jean-Paul Gaultier legújabb ruha-perverzióinak.

Tank Aranka történetében a punk-díva küllemű Lori Petti harc- és szexedzett katonalányt alakít 2033-ban. Az elsivatagosodott Földön kegyetlen küzdelmet folytat a vízért. Barátait – az ínséges időkre való tekintettel – a Vízhivatal ipari célokra használta fel: vizet nyert belőlük. A történtek hatására Aranka bekeményít; tankot szerez, hogy válaszolhasson az élet kihívásaira. Ha öl, csak a gonoszt; ha beszél, csak hülyeségeket. Ideológiáját tekintve: hiperliberális, anti-rasszista, és, mint ezt egy kenguruval szövődő szerelme bizonyítja, állatbarát. Akárcsak az MTV.

A zenecsatorna, valamint a rajzfilm és a hagyományos mozi ötvözéséből született amerikai opusz összefüggéseinek taglalása után csupán egyetlen, talán nem elhanyagolható különbségre kell még a figyelmet felhívni. Az előbbi nézhető, az utóbbi: nézhetetlen.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/07 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=915