KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/június
KRÓNIKA
• Szoboszlay Péter: Jan Poš (1920-1996)
AFRO-AMERIKAI FILM
• Turcsányi Sándor: Gangsta’ Paradise A fekete mozi
• Halápi Csaba: A közellenség Rap
OROSZ MÉDIA
• Vígh Zoltán: Kajf! Orosz média
• Vígh Zoltán: Kino
DOKUMENTUMFILM
• Simó György: Homunkuluszok es Holdjárók Beszélgetés Csepeli Györggyel és Wessely Annával
• Tamás Amaryllis: A szegények dühe Beszélgetés Ember Judittal
ANGELOPULOSZ
• Bori Erzsébet: Bűnbeesés közben Odüsszeusz tekintete
• Varga Balázs: A legmakacsabb brooklyni Harvey Keitel
• Vasák Benedek Balázs: A legmakacsabb brooklyni Harvey Keitel

• Tillmann József A.: A tengerparti kert Jarman, a kertész
• Bikácsy Gergely: Az írás meg a kép Marguerite Duras halálára
MARLENE DIETRICH
• Kőniger Miklós: Kicsit bolond Berlini hagyaték

• Pintér Judit: Egy város portréja Római szonáta
KRITIKA
• Bíró Yvette: Nyomkeresés a fehér városban Lisszaboni történet
• Bakács Tibor Settenkedő: Mitől szorong Hollywood? 12 majom
• Fábry Sándor: Nem fog a macska... Punta Grande
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Mary Reilly
• Ardai Zoltán: Las Vegas, végállomás
• Barna György: Az utolsó tánc
• Barotányi Zoltán: Showgirls
• Tamás Amaryllis: A tuti balhé
• Hegyi Gyula: Madárfészek
• Barna György: Közönséges bűnözők
• Harmat György: A szerelem színei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nem látni és megszeretni

Székely Gabriella

 

Az ilyen filmekre mondják, hogy fergeteges humorú. A gegek egymás sarkára hágnak, Blake Edwards rendező beleizzad az erőfeszítésbe, hogy halálra röhögtesse nézőit. Összeszorított foggal hajszolja hőseit, az agglegény férfit és egy korty pezsgőtől gátlásait levetkőző gyönyörű nőt, hogy minél viccesebb helyzetekben essenek hasra, elegáns éttermi vendégek ölébe, tépjék le a szmokingok zsebeit és a parókát a fontos japán milliomos üzletember feleségének a fejéről. A színészek, Kim Basinger és Bruce Willis, elszántan hajtják végre a rendezői utasításokat. Tépetten szakadtan, kimerültén autóznak az ülés és ajtó nélküli autóban, feltűnést keltenek, verekedéseket provokálnak, tönkreteszik a fogadásokat, estélye-ket, míg végül is, ki gondolná, egymáséi lesznek egy úszómedence hűs hullámai között.

Blake Edwards nem árul zsákbamacskát. A közönséget az égvilágon semmilyen meglepetés nem éri.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1989/09 56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5479