KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/június
KRÓNIKA
• Szoboszlay Péter: Jan Poš (1920-1996)
AFRO-AMERIKAI FILM
• Turcsányi Sándor: Gangsta’ Paradise A fekete mozi
• Halápi Csaba: A közellenség Rap
OROSZ MÉDIA
• Vígh Zoltán: Kajf! Orosz média
• Vígh Zoltán: Kino
DOKUMENTUMFILM
• Simó György: Homunkuluszok es Holdjárók Beszélgetés Csepeli Györggyel és Wessely Annával
• Tamás Amaryllis: A szegények dühe Beszélgetés Ember Judittal
ANGELOPULOSZ
• Bori Erzsébet: Bűnbeesés közben Odüsszeusz tekintete
• Varga Balázs: A legmakacsabb brooklyni Harvey Keitel
• Vasák Benedek Balázs: A legmakacsabb brooklyni Harvey Keitel

• Tillmann József A.: A tengerparti kert Jarman, a kertész
• Bikácsy Gergely: Az írás meg a kép Marguerite Duras halálára
MARLENE DIETRICH
• Kőniger Miklós: Kicsit bolond Berlini hagyaték

• Pintér Judit: Egy város portréja Római szonáta
KRITIKA
• Bíró Yvette: Nyomkeresés a fehér városban Lisszaboni történet
• Bakács Tibor Settenkedő: Mitől szorong Hollywood? 12 majom
• Fábry Sándor: Nem fog a macska... Punta Grande
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Mary Reilly
• Ardai Zoltán: Las Vegas, végállomás
• Barna György: Az utolsó tánc
• Barotányi Zoltán: Showgirls
• Tamás Amaryllis: A tuti balhé
• Hegyi Gyula: Madárfészek
• Barna György: Közönséges bűnözők
• Harmat György: A szerelem színei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Filmszemle

A 26. Magyar Filmszemle díjai

N. N.

A játékfilmes zsűri a fődíjat A részleg című filmnek ítélte, rendezője Gothár Péter.

A legjobb operatőr díját Gózon Francisco kapta, aki az Esti Kornél csodálatos utazása című filmet fényképezte.

A zsűri javaslatára a Filmlaboratórium operatőri különdíjban részesítette Szirtes Andrást, aki A Lumière tekercsek című munkában szokatlan és merőben régi alkotást teremtett. Rendezői különdíjban részesítette Enyedi Ildikót a Bűvös vadász és Szomjas Györgyöt a Csókkal és körömmel című filmjeikért.

A legjobb férfi alakítás díját Kállai Ferenc kapta Pelikán József megformálásáért.

A legjobb epizódszereplő díját az HBO zsűrije ítélte oda Igó Évának az Esti Kornél csodálatos utazása és a Törvénytelen című filmekben nyújtott alakításáért.

A várható legnagyobb közönséget vonzó film díját a Pesti Műsor Magazin ítélte oda. A díjat Bacsó Péter Megint Tanú című filmje nyerte.

A Független Producerek Szövetsége által alapított, a legjobb producernek járó díjat megosztva a Globe Film Az igazi Mao című filmért és a Focusfilm a Megint Tanú című filmért kapta.

A Színház- és Filmművészeti Főiskola Filmfőtanszakának hallgatói a legjobb tanárnak járó nyakkendődíjjal Petrovics Emilt tüntették ki.

A külföldi kritikusok titkos szavazása alapján a Gene Moskowitzról elnevezett díjat A részleg című film kapta.

A dokumentumfilmes zsűri a fődíjat Doszpod Béla Egy nap döntöttem: drog helyett élet című filmjének ítélte.

Rendezői díjat kapott Gyarmathy Lívia A lépcső, valamint Moldoványi Ferenc Ha megeszünk egy hódot… című filmje rendezéséért.

A zsűri elismerésben részesítette Almási Tamás Acélkapocs és Forgács Péter Ismeretlen háború „Miközben valahol” 1940–1944 című fimjét, valamint Balogh JúliaSzitányi Zsuzsanna És mégis magyarnak számkivetve, Bucsek TiborBalogh Margit …A zsidók és a biciklisták…, Kőszegi EditSimó SándorSurányi András Midőn a vér és Lugossy István Az áldozat című filmjét.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/04 11. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=832