KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/december
KRÓNIKA
• N. N.: Eduard Zahariev halálára

• Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
• Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
• Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
• Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
• Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
• Nyírő András: Virtuális nemzeti
• Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
• Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
• Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
• Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
• Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
• Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
• Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
• Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
• Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
• Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
• Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
• Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
• Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
• Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
• Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
• Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
• Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
• Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
• Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
• Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
• Báron György: Jack
• Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
• Tamás Amaryllis: Sárkányszív
• Bori Erzsébet: Francia csók

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Szárazon

Sepsi László

Smashed – amerikai, 2012. Rendezte: James Ponsoldt. Szereplők: Mary Elizabeth Winstead, Aaron Paul, Octavia Spencer. Forgalmazó: SPHE. 78 perc.

Hollywood legnagyobbjai közt számtalan olyan figurát találunk, akiknek legendájához hozzátartozik, hogy nem vetették meg az italt, ennek ellenére viszonylag ritka, hogy egy épülgető életmű vezérfonalát az alkoholmámor jelentse. Korai rövidfilmjei után James Ponsoldt 2006-ban debütált a Sundance-en az Off the Black című coming of age-drámával, amiben egy lerobbant baseball-edző (Nick Nolte) pártfogolt egy nehéz sorsú fiút két Budweiser között, a tavaly készült Szárazon már a Míg tart a bor és friss a rózsáig visszanyúló piásmelodráma, az idén mozikba kerülő The Spectacular Now pedig egy nagyivó középiskolás partiállat megváltó szerelmének tragikomédiája.

Szemben Blake Edwards klasszikusával, ami az első csokilikőr ízű csóktól kalauzol végig a páros leépülésének stációin, a Szárazon az egykor a sarki kocsmában fogant – és már évek óta futó – románc mélypontjánál kezdődik. Vizeletben ázó, másnapos ébredések, hányás egy általános iskolás osztály előtt, majd egy crackpipával töltött meghitt éjszaka: a részeges duó nőtagja (Mary Elizabeth Winstead) végül besokall és a következő üveg bor helyett az Anonim Alkoholistákat választja. Az alig nyolcvan perces megváltástörténet elsősorban Winstead jutalomjátéka (ahogy az Off the Black volt Nolte-nak), mellette a Breaking Badből ismert Aaron Paul rutinból hozza a sorozatbeli karakterének egy szolidabb, de úgyszintén a teljes szétcsúszás határán egyensúlyozó verzióját. A kortárs függetlenfilmek kellemesen karcos, viszont nézőbarát stílusában előadott Szárazon egy remek alakítással megtámogatott ujjgyakorlatnak tűnhet az olyan robosztus indie-drámák árnyékában, mint a Napos oldal vagy a Blue Valentine, ugyanakkor vonzereje is ebből fakad. Rutinfeladat, mint a reggeli kávéfőzés, de ez nem mérsékli a benne rejlő kihívást – próbáljuk csak meg utóbbit másnaposan.

Extrák: Audiokommentár James Ponsoldt rendező és Mary Elizabeth Winstead közreműködésével; werkfilm; kisfilm a premierről a Torontói Nemzetközi Filmfesztiválon; kimaradt jelenetek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/05 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11472