|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
DVDSzárazonSepsi László
Smashed – amerikai, 2012. Rendezte: James Ponsoldt. Szereplők: Mary Elizabeth Winstead, Aaron Paul, Octavia Spencer. Forgalmazó: SPHE. 78 perc.
Hollywood legnagyobbjai közt
számtalan olyan figurát találunk, akiknek legendájához hozzátartozik, hogy nem
vetették meg az italt, ennek ellenére viszonylag ritka, hogy egy épülgető
életmű vezérfonalát az alkoholmámor jelentse. Korai rövidfilmjei után James
Ponsoldt 2006-ban debütált a Sundance-en az Off
the Black című coming of age-drámával, amiben egy lerobbant baseball-edző
(Nick Nolte) pártfogolt egy nehéz sorsú fiút két Budweiser között, a tavaly
készült Szárazon már a Míg tart a bor és friss a rózsáig
visszanyúló piásmelodráma, az idén mozikba kerülő The Spectacular Now pedig egy nagyivó középiskolás partiállat
megváltó szerelmének tragikomédiája.
Szemben Blake Edwards klasszikusával, ami az első csokilikőr
ízű csóktól kalauzol végig a páros leépülésének stációin, a Szárazon az
egykor a sarki kocsmában fogant – és már évek óta futó – románc mélypontjánál
kezdődik. Vizeletben ázó, másnapos
ébredések, hányás egy általános iskolás osztály előtt, majd egy crackpipával
töltött meghitt éjszaka: a részeges duó nőtagja (Mary Elizabeth Winstead) végül
besokall és a következő üveg bor helyett az Anonim Alkoholistákat választja. Az
alig nyolcvan perces megváltástörténet elsősorban Winstead jutalomjátéka (ahogy
az Off the Black volt Nolte-nak),
mellette a Breaking Badből ismert
Aaron Paul rutinból hozza a sorozatbeli karakterének egy szolidabb, de
úgyszintén a teljes szétcsúszás határán egyensúlyozó verzióját. A kortárs
függetlenfilmek kellemesen karcos, viszont nézőbarát stílusában előadott Szárazon egy remek alakítással
megtámogatott ujjgyakorlatnak tűnhet az olyan robosztus indie-drámák
árnyékában, mint a Napos oldal vagy a
Blue Valentine, ugyanakkor vonzereje
is ebből fakad. Rutinfeladat, mint a reggeli kávéfőzés, de ez nem mérsékli a
benne rejlő kihívást – próbáljuk csak meg utóbbit másnaposan.
Extrák:
Audiokommentár James Ponsoldt rendező és Mary Elizabeth Winstead
közreműködésével; werkfilm; kisfilm a premierről a Torontói Nemzetközi
Filmfesztiválon; kimaradt jelenetek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 904 átlag: 5.54 |
|
|
|
|