|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
DVDFélelmetes napTosoki Gyula
Parkland
– amerikai, 2013. Rendezte: Peter
Landesman. Szereplők: Zac Efron,
Billy Bob Thornton, Marcia Gay Harden. Forgalmazó: Sony Pictures Home Entertainment. 90 perc.
1963 novemberében
a dallasi Parkland kórház azzal vonult be a történelembe, hogy ide szállították
a halálos fejsebet kapott John F. Kennedyt, majd három napra rá állítólagos
merénylőjét is, a börtönben lelőtt Lee Harvey Oswaldot. A középkategóriás
sztárokkal telepakolt Félelmetes nap
alkotói azzal az ambícióval fogtak munkához, hogy az 1973-as Akció az elnök ellen óta számos mozit
ihlető Kennedy-merényletet új aspektusból mutatják be: részrehajlás nélkül és
az elkövetők kilétével kapcsolatos találgatásokat megspórolva forgatják le
dokudrámájukat, melynek főszereplője a nevezetes kórház. Az ötlet nem rossz, de
a megvalósítása problematikus, és nem csak azért, mert a filmkészítés világába
korábban alkalmilag kiránduló, rendezőként most debütáló Peter Landesman rendre
elkalandozik az alapkoncepciótól, hanem azért is, mert korántsem láttatja új
nézőpontból a mások által milliószor feldolgozott eseményt, és eredetisége
kimerül abban, hogy nem firtatja a merénylet hátterét, továbbá a híres
Zapruder-tekercset ügyesen applikálja a sztoriba (az egyszerű állampolgár,
Robert Zapruder volt az, aki rögzítette a merényletet super 8-as kamerájával:
ez a 27 másodperces felvétel minden idők leghíresebb amatőr mozgóképe).
Landesman direktor vélhetően a tévésorozatok nagy barátja, legalábbis erre
utal, hogy a kortárs tévéesztétika eredményeit reciklálja, elsősorban a Vészhelyzet és a 24 című sorozatok narratív és stilisztikai trükkjeit adaptálja. Ezt
is ügyesen, de ezt is csöppet szervilisen teszi.
Extrák:
audiokommentár Peter Landesman rendező–forgatókönyvíróval.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 328 átlag: 5.7 |
|
|
|
|