|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziÜzlet bármi áronKovács Bálint
Unfinished Business – amerikai, 2015. Rendezte: Ken Scott. Írta: Steve Conrad. Kép: Oliver Stapleton. Zene: Alex Wurman. Szereplők: Vince Vaughn (Daniel), Dave Franco (Mike), Tom Wilkinson (Timothy), Sienna Miller (Chuck), Nick Frost (Bill). Gyártó: New Regency Pictures / Escape Artists. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 92 perc.
Igaz, ami igaz, nem árt új vért pumpálni az
„amerikai self made businessman
mindent elérhet, ha elég keményen küzd és soha nem adja fel” sémáját követő
filmekbe, mert a mélységében és mondandójában az egymondatnyi felirattal
ellátott motivációs poszterekkel vetekedő szubzsáner már születésekor sem
hordozta magában az izgalmak vagy az eredetiség garanciáját. Ken Scott rendező
és Steve Conrad forgatókönyvíró sem elégedtek meg a családja eltartásáért saját
vállalkozásba kezdő kisember és a zsíros szerződésért folytatott küzdelem
sztorijával, de kiegészítették az Európai
vakáció méltósága vesztett újragondolásával és Torrente-filmekre hajazóan
semmiféle korrektséget nem ismerő poénokkal: a kicsit lúzer üzletember
borzasztóan lúzer munkatársaival Európába repül egy megbízás aláírásának
reményében, csakhogy a sikerig naturista szaunákon, fetisiszta melegbárokon és
extasyban oldott éjszakai életen keresztül vezet az út.
Valamint a két stílust
mixelő filmek legnagyobb csapdáján keresztül: az Üzlet bármi áron azon csúszik meg és bukik fájdalmasat, hogy a
komoly részek komolyan vehetetlenek, a lealjasulós jelenetek pedig nem olyan Jackass-esen gátlástalanok, hogy a
rettenetes poénok legalább a túlzások miatt működni tudnának. Az egyik percben
az a humorforrás, hogy az értelmi sérült srác megbotlik, és a melegkocsma
vécéfülkéinek egyik glory hole-ján kilógatott péniszben kapaszkodik meg, a
következőben pedig már egy olyan megrázó, de csak félmondatokban kifejtett problémakör
próbál sokkolni, mint a főhős gyerekeinek iskolai megszégyenítése. Attól pedig,
hogy az alkotók milyen magától értetődően helyezik egy platformra a
fogyatékosokon, melegeken és nudistákon való gúnyolódást a könnyfakasztó
kamaszdrámával, olyan emészthetetlenné válik a film, mint a kannásborba
áztatott csirkefarhát.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 176 átlag: 5.65 |
|
|
|
|