|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziHitman – a 47-es ügynökCsiger Ádám
Hitman: Agent 47 – amerikai, 2015. Rendezte: Aleksander Bach. Írta: Michael Finch. Kép: Óttar Gudnason. Szereplők: Rupert Friend (47-es), Hannah Ware (Katia), Fabian (Emilio), Zachary Quinto (Smith). Gyártó: 20th Century Fox / Infinite Frameworks. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 96 perc.
A 2007-es Hitman folytatás nélkül maradt, ami nem
magyarázható pusztán a negatív kritikákkal és a közepes bevételekkel, hisz a
legújabb hollywoodi trendet immár a reboot
jelenti. Jelen filmben az emblematikus videójáték-hős többé nem tarkopasz, ami
realisztikusabb, földhözragadtabb tónust ígér, a reboot-lázat kirobbantó Batman:
Kezdődik után szabadon. Valódi újítása azonban kivételesen nem a sötétebb
hangulat: ugyanolyan felnőtt korhatáros akcióthrillert látunk, mint az első
installáció alkalmával. A különbség ehelyett a videójáték-hős karakterének
hatékonyabb stratégiával való megközelítése: az idei filmet mintha csak az első
két Terminátor-mozi ihlette volna.
A 47-es ügynök eleinte
úgy vadászik egy mit sem sejtő nőre, mint a T-800-as Sarah Connorra. A hősnőt
hamar szárnyai alá veszi a maga Kyle Reese-je, ám egy korai és nem túl meglepő
fordulat felfedi, hogy valójában nem a 47-es ügynök, hanem a riválisa jelent
fenyegetést a nőre, az ellenlábas ráadásul sebezhetetlensége okán kiköpött
T-1000-es. Akárcsak a Terminator 2-ben,
a címszereplő helyett ezúttal is a hősnő csábít nézői azonosulásra, az ő alakjában
nyerünk beavatást a 47-es ügynök világába. Új karakterének köszönhetően a film
teljesíti a rebootok fő
követelményét: képes elődjénél szélesebb közönséget megszólítani. Ezt
leszámítva a film csak egy újabb fölösleges konzol-adaptáció, ami vajmi keveset
ment át a videójátékok által nyújtott élményből. Pedig készült már olyan mozi,
aminek ez maradéktalanul sikerült: a videójáték-adaptációk készítői példát
vehetnének A holnap határáról, amely
időhurok-narratívával rekonstruálja az újrakezdhető pályák mechanizmusát.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 105 átlag: 5 |
|
|
|
|