|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
DVDKémvadászok: A szolgálat kötelezTosoki Gyula
Spooks: The Greater Good – brit, 2015. Rendezte: Szereplők: Peter
Firth, Kit Harington, Jennifer Ehle. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 104
perc.
A XXI. század nagy sorozatboomjának elindításában élszerepet
játszó, tíz évadot megélt, brit Kémvadászok (Spooks) az amerikai 24-gyel
együtt frappánsan bizonyították a klasszikus thrillerműfaj, illetve a kortárs
akcióthrillerek alapelemeinek televíziós szériákba adaptálhatóságát, témáikkal
pedig irányt mutattak és inspirációt adtak a későbbi nyugati (európai és
amerikai) tévés thrillerfolyamoknak, a The Americanstől a Homelandig.
A Kémvadászok-sorozat
alapján forgatott mozifilm azonban elmarad a várakozásoktól, már amennyiben
bárki is várt tőle valamit, hiszen tudvalevő, hogy tévészéria alapján
kockázatos játékfilmet készíteni. Az alkotók azt az akadályt ugyan sikerrel
vették, hogy a tévés produkciót nem ismerő nézőket ne idegenítsék el, tehát
összességében a szűz szem számára is követhető történetet faragtak, a
sorozatdramaturgiának az adaptálását azonban már kevésbé tudták megoldani. A
középpontban arab terroristák merényletei, és a brit titkosszolgálat, az MI5
felsővezetésében őket segítő beépített ember leleplezésére indított akció áll, a
zsinórban jövő fordulatok azonban bicebócán motiváltak: túl sok meglepetést
próbáltak az alkotók a filmbe zsúfolni, miközben azok dramaturgiai hátterét nem
teremtették meg. Ráadásul a színészvezetés sem olajozott. A sorozatban is, itt
is a kulcsszereplőt – az MI5 terroristaelhárító részlegének vezetőjét – adó
Peter Firth nem tudja reprodukálni azt a karizmát, amit a rajongói megszoktak,
de ennél is zavaróbb a Firth-nél jelentősebb szerepet kapó, a Trónok harcában Havas Johnt formáló Kit
Harington jelenléte, aki komoly hitelességi deficittel küszködik, és akit néha
mintha az alkotók sem vennének komolyan (például amikor az egyik titkos
találkozón csinos kontyot applikálnak a fejére). Egészben a filmnek éppen azon
elemei a leggyengébbek, amiken áll vagy bukik a jó akcióthriller. A történet-
és színészvezetés gikszerei mellett ugyanis a pofozkodások koreográfiája sem az
igazi, néha olybá tűnik, mintha egy érett Ötvös Csöpi-filmet néznénk.
Extrák: Nincsenek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 11 átlag: 6 |
|
|
|
|